شناسهٔ خبر: 26297783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل امور زندان‌های استان اصفهان مطرح کرد

قیمت 90 برابری فروش مواد مخدر در زندان/ رتبه اول اصفهان در جشن گلریزان برای زندانیان

مدیرکل امور زندان‌های استان اصفهان با اشاره به قیمت 90 برابری مواد مخدر در زندان، این قیمت بالا را ناشی از افزایش نظارت و کنترل در ورود مواد مخدر به زندان دانست و مطرح کرد: 2 برابر تعهد خود در زندان‌های اصفهان اشتغال ایجاد کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسدالله گرجی‌زاده صبح امروز که به عنوان مهمان در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور داشت، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی همگی در زندان‌ها جمع می‌شوند و اگر قرار است مشکلات و معضلات یک شهر و جامعه را بفهمیم باید سری به زندان‌ها بزنیم، خانواده زندانیان نیز دچار مشکلات و آسیب‌هایی می‌شوند و علاوه بر اینکه زندانی مجازات می‌شود، خانواده زندانیان نیز دچار آسیب می‌شوند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی فراوان است، بیان کرد: اگر یک نفر را زندانی کنند دختر او از ازدواج محروم می‌شود و فرزندان او باید ترک تحصیل کرده و همسر او دچار مسائل اخلاقی شود؛ بی‌توجهی به خانواده زندانیان باعث ایجاد مشکل در جامعه می‌شود، چراکه خانواده‌های ما نیز با خانواده زندانیان ارتباط دارند و حل مشکل خانواده زندانیان، حل مشکل خودمان است.

مدیرکل امور زندان‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: نیاز به حمایت شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی داریم تا مشکل خانواده زندانیان را برطرف کنیم، برنامه ضیافت شهر را در ماه مبارک رمضان اجرا کردیم که به کمک شورای شهر برگزار شد و موجب آزادی زندانیان زیادی از جمله 300 نفر شده است.

گرجی‌زاده با اشاره به 300 نفر زندانی جرائم غیرعمد، یادآوری کرد: جشن گلریزان اصفهان امسال خوب عمل کرد و رتبه اول کشور را کسب کردیم، امروز 2 هزار و 400 نفر از زندانیان توانستند قرآن را حفظ کنند، زندان‌های اصفهان در حوزه اصلاح و تربیت رتبه اول کشور را کسب کرد، در حوزه اشتغال نیز به عنوان زندان برتر کشور انتخاب شدیم و باید بگویم در حوزه فعالیتی خود 2 برابر کاری که باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم.

وی با اشاره مشکلات اقتصادی و اجتماعی، عنوان کرد: زندان برای 90 درصد زندانیان جایگاه کنونی آن‌ها نیست و مشکلات ذکر شده باعث زندانی شدن آن‌ها شده است و در این امر نیز باید توجه جدی شود.

مدیرکل امور زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از زندانیان آموزش‌های لازم برای راه‌اندازی کسب و کار را در زندان دیده‌اند، ادامه داد: این افراد پس از آزادی از زندان نیازمند وام‌های قرض‌الحسنه برای راه‌اندازی کسب و کار خود دارند، از لحاظ نیرو در مضیقه هستیم و نیروی کافی برای نظارت بر کل فضای زندان را نداریم.

گرجی‌زاده با اشاره به قیمت 90 برابری مواد مخدر در زندان، این قیمت بالا را ناشی از افزایش نظارت و کنترل در ورود مواد مخدر به زندان دانست و مطرح کرد: 2 برابر تعهد خود در زندان‌های اصفهان اشتغال ایجاد کردیم.

وی در پایان گفت: در زندان‌ها طبقه‌بندی انجام می‌شود، اما به دلیل تراکم بالا نتوانستیم شرایط استاندارد را انجام دهیم، تلاش خود را برای این امر انجام دادیم، برخی موارد هم هست که افراد به دلیل این که سرپناهی برای زندگی ندارند بزهکاری انجام می‌دهند تا به زندان منتقل شوند و دارای سرپناه شوند.

انتهای پیام/ذ

نظر شما