شناسهٔ خبر: 26297752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برگزاری اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان هرمزگان

بندرعباس ـ اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و برخی از مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی و نمایندگان تشکل های غیردولتی در استانداری هرمزگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری با اشاره به ضرورت دیدگاه استانی در سیاست گذاری های شورای سالمندان اظهار داشت : لازم است نماینده شورای اسلامی استان ، مدیران کل شهری و روستائی استانداری ، مدیر کل امور بانوان استانداری ، نمایندگان سالمندان و نمایندگان نهادهای مدنی عضو ثابت جلسه باشند.

اکرمی با اذعان به برنامه های مناسب و شایسته در مراکز روزانه سالمندان اظهار داشت : این مراکز با فعالیت های بسیار خوب سهم بزرگی در نشاط اجتماعی و سلامت جسم و روان سالمندان دارند.

وی  بر لزوم تبلیغات محیطی ، اطلاع رسانی و آگاهسازی مناسب از طریق صدا و سیما ، مطبوعات و فضای مجازی برای استقبال و آگاهی خانواده ها از خدمات ارائه شده در مراکزبه ویژه مراکز روزانه به سالمندان تاکید کرد .

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان ، تبیین فعالیت های مورد نیاز برای سالمندان و ابلاغ به دستگاهها و گزارش گیری سه ماهه ، اولویت بندی نیازهای سالمندان با توجه به محدودیت منابع و طراحی روش ها ی جلب مشارکت های خدماتی و غیرنقدی خیرین را از جمله وظایف دبیرخانه شورای سالمندان استان عنوان کرد.

رییس شورای ساماندهی سالمندان استان از وجود ۱۱۰ هزار سالمند در سطح استان خبر داد وافزود : امید است با تصمیمات کاربردی و کارشناسی شده ، اقدامات عینی مطلوب و شایسته جمعیت سالمندی استان انجام پذیرد.

منصور اخلاقی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان نیز بر مراقبت و حفظ رویکرد و فرهنگ و ارزش موجود در استان در خصوص تکریم سالمندان تاکید کرد و گفت : مراقب باشیم با تبلیغات در خصوص مراکز نگهداری سالمندان این فرهنگ اصیل و ارزشمند تکریم سالمندان در خانواده ها را از بین نبریم.

وی گفت : رویکرد ارائه خدمت به سالمندان باید متناسب با نیازهای آنان باشد مثلا بخشی از سالمندان که تحت پوشش ادارات و سازمان ها هستند را نیازی نیست ما از این مجموعه جدا کنیم و برنامه ریزی برای خدمت رسانی به آنان ،مسئولیت اجتماعی است که بر عهده آن دستگاه است.

غلامحسین رنجبر مدیر کل بهزیستی هرمزگان نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص قانون تشکیل شورای ملی سالمندان تصریح کرد : شورای ملی سالمندان به منظور ساماندهی و بهبود روش زندگی و ارتقای کیفیت آن از طریق ایجاد رضایت از زندگی در سالمندان و ارایه خدمات رفاهی ،بهداشتی ،درمانی و توانبخشی تشکیل گردیده است.

وی از تغییر ماهیت سند ملی سالمندان خبر داد و افزود : در سند ملی جدید که تا اواخر تیرماه ابلاغ خواهد شد شرح وظایف همه دستگاههای عضو و حتی غیر عضو به صورت کامل مشخص گردیده است.

دبیر شورای سالمندان استان همچنین ، ارتقای سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی ، توانمند سازی سالمندان ، حفظ و ارتقای سلامت جسمی روانی و اجتماعی سالمندان ، ارتقای  سرمایه اجتماعی و حمایتهای اجتماعی ، توسعه زیر ساختهای مورد نیاز در امور سالمندی و امنیت مالی نظام حمایت از سالمندان  را ازجمله اهداف سند ملی سالمندان برشمرد.

رنجبر در پایان پیشنهاداتی در خصوص ضرورت تاسیس رشته های تخصصی  دانشگاهی مرتبط با سالمندان در استان ، برگزاری همایش علمی مرتبط با سالمندان و، توصیه به فرمانداران شهرستان ها در خصوص تشکیل شورای سالمندان شهرستان ارائه کرد.

ارائه گزارش فعالیت ها و دغدغه ها از سوی مرکزشبانه روزی نگهداری سالمندان لقمان حکیم ، مراکز روزانه نگهداری سالمندان مها بندذرک میناب و سرای مسعود در بندرعباس و بنیاد فرزانگان استان از دیگر برنامه های اولین جلسه شورای سالمندان در سال ۹۷ بود.

نظر شما