شناسهٔ خبر: 26297537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص ۱۷۸ میلیون تومان اعتبار به اجرای طرح نماد در خراسان جنوبی

بیرجند- سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۷۸ میلیون تومان اعتبار سال گذشته به اجرای طرح نماد در خراسان جنوبی اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر موسوی کیا در نشست خبری هزینه کرد اعتبارات طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی طرح‌های متعددی را در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا کرده است.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: چهار طرح اصلی در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت دانش‌آموزان و اولیاء آنان در حوزه آسیب‌های اجتماعی  اجرا شده است.

موسوی کیا ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم طرح مدارس عاری از خطر بوده که در ۱۲۱ آموزشگاه و ویژه مقطع متوسطه دوم برگزار شد.

وی افزود: طرح مهارت‌های مقابله‌ای ویژه مدارس متوسطه اول در ۱۵۴ آموزشگاه خراسان جنوبی، طرح مدارس اجتماع محور در ۸۴۳ آموزشگاه و طرح مراقبت از خود ویژه مقطع ابتدایی نیز در ۵۲۴ آموزشگاه اجرایی شد.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:  همچنین برنامه توانمندسازی همزمان والدین، دانش‌آموزان و کارکنان در ۲۱ آموزشگاه برگزار شد.

موسوی کیا اظهار کرد: جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات مدرسه‌ای با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر در راستای فرهنگ‌سازی  پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر نیز توسط آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار شد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های بسیار تأثیرگذار آموزش وپرورش با همکاری دادگستری خراسان جنوبی اجرای طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان بود که برای اجرای آن ۱۷۸ میلیون تومان در طی دو مرحله اعتبار اختصاص یافت.

موسوی کیا ادامه داد: طرح نظام مراقبت دانش‌آموزان در ۶ مدرسه شهرستان درمیان و ۶ مدرسه شهرستان بیرجند برگزار شد و تمام عوامل اجرایی آن در کارگاه‌های مرتبط با موضوع آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

سرپرست آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت: همچنین برای طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز ۴۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعتبار تعلق گرفت.

وی یادآور شد: در قالب تفاهم با دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی در راستای توسعه ورزش دختران ۶۰ میلیون تومان اعتبار به آموزش و پرورش خراسان جنوبی اختصاص یافت.

نظر شما