شناسهٔ خبر: 26297012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

وزرای خسته بی‌انگیزگی خود را به دیگر مسئولین انتقال می‌دهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزرای خسته بی‌انگیزگی خود را به دیگر مسئولین انتقال می‌دهند، لذا دولتی که می‌خواهد در جنگ تمام‌عیار در برابر سلطه جهانی پیروز شود باید وزرای شاداب و با انگیزه داشته باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (3 تیر) در محل دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنگره تشکل متبوعش، اظهار کرد: ما همواره کوشیده‌ایم که مسائل تشکیلاتی را رعایت کرده و هر دو سال یکبار کنگره‌ای برگزار کنیم و در این مجامع چندین وظیفه تشکیلاتی را نیز در دستور کار داریم، به این ترتیب که دبیرکل گزارش‌ها را قرائت و برنامه‌های دو سال آینده اعلام و در صورت نیاز مرام‌نامه و اساسنامه تغییر خواهد کرد.

وی افزود: روز برگزاری مجمع جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان در نظر گرفته شده است.

باهنر تصریح کرد: خوشبختانه در اواخر مجلس نهم قانون احزاب اصلاح و اجرای آن به وزارت کشور و دولت ابلاغ شد، همچنین احزابی که در گذشته مجوز گرفته‌اند، باید خود را با قانون جدید مطابقت بدهند، لذا تنها باید تشکل‌هایی در کشور فعال بمانند که توان انجام کار تشکیلاتی را داشته باشند، اما می‌بینیم که حدود 300 حزب در کشور در گوشه‌ای بدون کارکرد خاصی خاک می‌خورند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که تا پایان سال 97 تنها احزاب فعالی باقی بمانند که توانسته‌اند حداقل‌ها را تأمین کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به هفته قوه قضائیه بیان کرد: قوه قضائیه با کارکرد وسیع و حجمی که دارد و از آنجایی که مردم دائما با آثار آن درگیر هستند سازمان مهمی تلقی می‌شود که اخیرا نیز این قوه با ورود به پرونده دانه‌درشت‌های فساد تحرک خوبی از خود نشان داده، البته تا عملکرد ایده‌آل آن فاصله باقی مانده است.

باهنر ادامه داد: ما در یک جنگ جدی و تمام‌عیار با استکبار جهانی هستیم، جمهوری اسلامی ایران هرازچندگاهی به آمریکا فرصت می‌دهد تا برای کوتاه کردن دیوار بی‌اعتمادی خود کاری کند، اما هربار بیش از گذشته مشخص می‌شود که سیاست‌های این کشور تغییر نخواهد یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رفتارهای نسنجیده رئیس جمهور آمریکا از شمارش خارج شده و آمریکا این بار خروج یکجانبه از قراردادهایی را تجربه می‌کند که خود سنگ آنها را به سینه می‌زند که آخرین اقدام این کشور خروج یکجانبه از کمیته حقوق بشر آمریکا بود.

وی خاطرنشان کرد: دیدار دونالد ترامپ با رهبر کره شمالی بار دیگر به افکار عمومی جهان نشان داد که کورسوی امیدی برای ایجاد تفاهم با آمریکا باقی نمانده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به نامه اخیر برخی از شخصیت‌های ملی_ مذهبی مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا، تصریح کرد: در شرایط فعلی حتی جریان‌های سیاسی که به نظام نقد دارند اینگونه نامه‌نگاری‌ها را محکوم کرده‌اند، البته عده کثیری از امضاءکنندگان این نامه افراد خارج نشین بوده‌اند، اما ما از شنیدن وجود امضای بخشی از شخصیت‌های داخلی پای این نامه تعجب می‌کنیم و بنده فکر می‌کنم که برای اخذ امضای این اشخاص نیرنگ بکار رفته است.

باهنر یادآور شد: تأکید می‌کنم که در شرایط کنونی ایران در یک جنگ تمام‌عیار با استکبار قرار دارد و برای احساس کردن وضعیت جنگ لازم نیست تا در خانه با چکمه دشمنان از خواب بیدار شویم، بلکه با چشم می‌بینیم که هدف استکبار در منطقه، ایران است، اما ما توانسته‌ایم با فداکاری رزمندگان دیواره‌های دفاعی را از کشور دور کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: قرارگاهی که امروز در کشور باید ایجاد شود، نظامی نبوده، بلکه اقتصادی است و در این برهه مهمترین و اصلی‌ترین نیاز کشور وحدت میان قوای سه‌گانه و جریان‌های سیاسی کشور است، لذا آنهایی که به تمامیت ارضی کشور اهتمام دارند باید تنها هدفشان، حفظ وحدت باشد.

وی تأکید کرد: برخی وقت‌ها زیراب‌زنی‌هایی مشاهده می‌شود، به عنوان مثال مسئولی قصد دارد تا اشتباه خود را به گردن دیگری بیندازد، به عنوان مثال یکی از کارگزاران در یک جلسه خصوصی گفته بود که درست است که وزیر شده‌ام، اما برای اوضاع کنونی کشور آمادگی ندارم، لذا ما به مسئولانی احتیاج داریم که بتوانند کشور را در هر شرایطی آماده کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اخیرا روسای قوا جلسات متفاوتی نسبت به گذشته داشته و تصمیمات مهمی می‌گیرند و کاملا مشخص است که هیچ قوه‌ای نمی‌تواند به راحتی تصمیماتش را عملی کند، در گذشته نه چندان دور اگر یکی از قوا کارش بر وفق مراد پیش نمی‌رفت، تقصیر را بر گردن قوای دیگر می‌انداخت اما با تغییرات صورت گرفته هر سه قوا موظفند که با همدلی امور کشور را پیش ببرند، در این صورت مقام معظم رهبری هم از آنها دفاع خواهد کرد.

باهنر با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور سابق کشور ادامه داد: چندی پیش یکی از روسای سابق جمهور گفته بو.د که برای بهبود وضعیت کشور سران سه قوه باید کنار بروند، اما بهتر است برخی بدانند که چنین نسخه‌ای برای کشور شفابخش نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم تکیه به توان داخلی کشور در شرایط پسابرجام، خاطرنشان کرد: بی‌شک خروج آمریکا از برجام عوارضی را درپی خواهد داشت، اما نمی‌شود که مشکلی وجود داشته باشد اما راه‌حل آن موجود نباشد، لذا تنها نیاز ما در برهه کنونی حفظ همدلی و همزبانی است.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چرا روحانی در برابر انتقادات شخصیت‌های مختلف سیاسی نسبت به ضعف کابینه سکوت کرده و نسبت به تغییر آن اقدامی نمی‌کند، اظهار کرد: برخی آقایان احساس خستگی می‌کنند و تنها در فضایی می‌توانند به فعالیت بپردازند که همه پارامترهای پیرامونی به نفع‌شان باشد و قابلیت پاسخگویی به مطالبات مردم را ندارند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: قطعا باید تغییراتی در کابینه صورت بگیرد، اما متأسفانه مسئله استیضاح در کشور ما موضوع بغرنجی تلقی می‌شود، در حالیکه در کشورهای دیگر تغییر کل کابینه نیز منعی ندارد. البته توصیه بنده این نیست، اما معتقدم مسئولانی که خسته هستند، بی‌انگیزگی خود را نیز به بقیه انتقال می‌دهند و دولتی که می‌خواهد جنگی تمام عیار در برابر استکبار جهانی پیروز شود باید وزرایی شاداب و با انگیزه داشته باشد.

باهنر تصریح کرد: برخی تصمیم‌ها نباید خیلی زمان بر و اگر روحانی احساس می‌کند برخی وزرای کابینه‌اش خسته‌اند نباید اجازه دهد حتی یک روز در کابینه بمانند اما بعضا مشاهده می‌شود که وزیری اصرار بر استعفا دارد، اما خود آقای رئیس جمهور با تصمیم وی ممانعت می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به تورم اقتصادی کنونی خاطرنشان کرد: اگر جامعه انتظار تورم داشته باشد، بسیاری از متقاضیان کالاهای اساسی خرید خود را به جلو می‌اندازند و زمانی که تورم بار روانی را افزایش دهد، صف تقاضا بالا رفته و صف عرضه کوتاه می‌شود، لذا حاکمیت باید بداند که تنها با واقعیت سر و کار نداشته بلکه با احساسات مردم نیز رو در روست. به عنوان مثال ممکن است مردم امنیت و رفاه داشته باشند، اما آن را احساس نکنند.

 

نظر شما