شناسهٔ خبر: 26296691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رای الیوم: آمریکا دشمن حقوق‌بشر است

رای الیوم با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل نوشت سیاست‌های دونالد ترامپ منجر به انزوای واشنگتن شده است.

صاحب‌خبر -

رای الیوم: آمریکا دشمن حقوق‌بشر استبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم با بیان اینکه خروج آمریکا از شورای حقوق بشر به دنیا ثابت کرد آمریکا دشمن حقوق بشر است، نوشت: سیاست های ترامپ منجر به انزوای واشنگتن شد و ماهیت واقعی آمریکا را به عنوان کشوری که تنها منافع خود را در نظر می گیرد، نشان داد.

"کاظم ناصر" نویسنده فلسطینی در یادداشتی در روزنامه الکترونیکی رای الیوم نوشت: آمریکا در اعتراض به آنچه که از آن به عنوان برخورد ناعادلانه و مستمر علیه اسرائیل یاد کرد از شورای حقوق بشر خارج شد، اما خروج از چنین شورایی برای کشوری مثل آمریکا که مدعی حمایت از دموکراسی و حقوق بشر است، اقدامی زشت و ناپسند است.

خروج آمریکا تعجب برانگیز نبود؛ بلکه با شروع دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا از یونسکو خارج شد. همچنین واشنگتن در دفاع از سیاست های نژادپرستانه، خصمانه و توسعه طلبانه اسرائیل از توافقنامه هسته ای ایران نیز خارج شد. آمریکا خروج خود را از توافقنامه آب و هوای پاریس هم اعلام کرد و سبب بروز اختلافات بین المللی در زمینه مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی شد.

نویسنده در ادامه با اشاره به سیاست نژادپرستانه و بی نزاکتی های ترامپ، خصومت ورزی های علنی وی با مسلمانان، تصمیم وی برای کشیدن دیوار بین آمریکا و مکزیک با اهداف نژادپرستانه و همچنین اقدام اخیر وی برای جدا کردن کودکان مهاجران غیرقانونی به آمریکا از والدینشان نوشت: سیاست های ترامپ منجر به انزوای آمریکا شد و ماهیت واقعی آن را به عنوان کشوری که تنها منافع خود را در نظر می گیرد، نشان داد و موجب شد ترامپ اعتبار خود را از دست بدهد. از همین رو بزرگترین همپیمانان دیرین آمریکا در اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای لاتین و کانادا به او اعتماد ندارند و مخالف سیاست های او هستند؛ همان سیاست هایی که تنها منافع آمریکا را در نظر می گیرد و توجهی به منافع، عزت و کرامت دیگران ندارد.

خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر و دیگر سازمان های بین المللی در اعتراض به مواضع این سازمان ها در قبال اسرائیل هرگز به نفع آمریکا و اسرائیل نخواهد بود. این اقدام به دنیا ثابت کرد آمریکا کشوری است که دشمن حقوق بشر است و از اسرائیل جانبداری می کند. امیدوارم تلاش های دیپلماتیک مسئولان فلسطین برای جلب حمایت جوامع بین المللی از حقوق فلسطینیان تشدید شود و این تلاش ها سیاست های نژادپرستانه و توسعه طلبانه اسرائیل را برملا کند و موجب شود اسرائیل بیش از پیش در مجامع بین المللی منزوی و به عنوان [مظهر] تبعیض نژادی تلقی شود که همه دنیا با آن مخالف است.

انتهای پیام/

نظر شما