شناسهٔ خبر: 26296687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پژوهشگاه شهید بهشتی با تاکید بر بهشتی پژوهی تاسیس خواهد شد

نشست خبری «سرچشمه انقلاب» به مناسبت ایام بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۸۲ تن از یارانش به همت بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدرضا زارعی مدیر پیشین بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در ابتدای این برنامه گفت: کتاب زندگی و زمانه آیت الله بهشتی اثری است که بعدها ارزش آن  مشخص می شود؛ گرچه که ما اعتقاد داریم که شان شهید بهشتی بالاترین است اما در آثار موجود این اثر اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ سال پیش آثار دی کی انگلستان را دیدم و آرزویم این بود که ماهم بتوانیم در حوزه دایرت المعارف آثار فاخری ایجاد کنیم. حالا با تلاش همکاران ما این اتفاق برای مرحوم امام (ره) ، رهبری ، مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید بهشتی افتاده و آثار فاخری ایجاد شده است.

جعفر شیرعلی نیا نویسنده کتاب زندگی و زمانه شهید بهشتی گفت: چون هرکسی به حد خودش شهید بهشتی را شناخته کار برای ما سخت شده بود ، اما با راستی آزمایی ها و همرایی ها و تلاش به نتایج خوبی رسیدیم که همه را شگفت زده می کند.

وی ادامه داد: وقتی به مصاحبه های افراد مختلف از طیف‌های متفاوت مراجعه می‌کنیم متوجه می‌شویم همه به ایشان دلبستگی داشتند و ما هم تلاش کردیم فارغ از گرایشات سیاسی روز این کار را انجام دهیم. ما در یک اتفاق خاص در این کار همکاری خوب قوه قضاییه را داشتیم و هیچ محدودیتی احساس نکردم.

اکبر نژاد معاون بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: رهبری در تعریف شهید بهشتی گفتند که من طلبه ای هم اندازه ایشان ندیدم . انتظاری که از نهاد های مربوطه بود این  است که شهید بهشتی بعد از شهادتش به عنوان یکی از مفاخر کشور مورد اهتمام بیش تری قرار بگیرد. ایشان می توانست قرائت جدیدی از اسلام روز ارائه دهد.

وی ادامه داد: یک مرکز پژوهشگاهی به نام شهید بهشتی با محوریت بهشتی پژوهی به زودی تاسیس می شود، قصد این است که ما به ایشان به عنوان یک سرچشمه نگاه کنیم ، سوالاتی که برای ما ایجاد شده با دیدگاه ایشان به آن پاسخ دهیم.

گلشناس ، مدیرعامل بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی ، در پایان گفت: ما در هفت عنوان برنامه ها را از دوم تیر برنامه ریزی کردیم. بخش اول همایش و بزرگداشت در روز پنجم تیر با عنوان منافقین و ترور یک ملت است. برنامه بعدی ششم تیر از ساعت18 تا20 با سخنرانی معاون اول قوه قضاییه است. برنامه های بعدی رویکرد تبیینی دارد که یک سری مشارکت ها با کتابخانه ها،مدیران ارشد نظام و همچنین برنامه هایی همچون رونمایی از پوسترها و تهییه منابع کتابخانی خواهیم داشت.

وی سپس گفت: با توجه به امکاناتمان هر روز از ساعت 18تا 20 فیلم با محوریت شهدای ترور هفتم تیر فیلم پخش خواهیم کرد. افتتاحیه نمایشگاه چشمه سرخ هم توسط رئیس بنیاد شهید اتفاق خواهد افتاد. روز هفتم تیر با مشارکتی که با معاونت فرهنگی قوه قضاییه داشتیم از کتابی با آثار و اسناد مربوطه که خیلی از آنها  برای اولین بار منتشر می شود رونمایی می‌کنیم. در روز ششم تیر از گروه سرود در رابطه با واقعه هفتم تیر رونمایی می کنیم. آلبوم صوتی با شش قطعه آماده شده است. جمع آوری آثار مردمی هم به صورت فراخوان اعلام شده است. در پایان این برنامه ها که ختم به ترور شهید صدوقی می شود اختتامیه ای در قم خواهیم داشت.
انتهای پیام

نظر شما