شناسهٔ خبر: 26296585 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آغاز احداث خط آهن میان اسرائیل و عربستان پرده برداشتند

منابع اسرائیلی فاش کردند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با آغاز ساخت راه‌آهنی که اسرائیل را به عربستان وصل می‌کند، موافقت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه قطری العربی الجدید به نقل از شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات با شروع فوری احداث خط آهن که اسرائیل را به عربستان وصل می‌کند، موافقت کردند. این خط ریلی جدید به عنوان یک مسیر تجاری عمل می‌کند که دریای مدیترانه را به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مشخصا عربستان وصل می‌کند.

دانس فایس، تحلیلگر امور سیاسی این شبکه گفت: این خط از شهر جنین در شمال کرانه باختری و گذرگاه مرزی با اردن می‌گذرد و به عربستان می‌رسد.

وی گفت که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پشت این پروژه است و هدف از آن تقویت ارتباط میان کشورهای "میانه‌رو"ی منطقه و مقابله با خطر ایران است.

براساس این طرح، خط ریلی جدید در آینده از طریق وصل کردن عراق به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به بغداد کمک خواهد کرد و وضعیت اقتصادی در مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین را تقویت می‌کند.

کاتس نیز گفت که این طرح فضایی برای تقویت روابط با محور سنی را فراهم کرده و جایگاه اسرائیل را به عنوان پل ارتباطی اروپا با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و آسیا تقویت خواهد کرد.

وی گفت که این پروژه ضربه استراتژیکی به امنیت ملی مصر خواهد زد و جایگاه کانال سوئز را پایین خواهد آورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما