شناسهٔ خبر: 26295527 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«پرسه در حوالی من» رقیب آثار بین‌الملل جشنواره قبرس

تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» در ادامه نمایش‌های جهانی خود به بخش رقابتی سیزدهمین جشنواره بین المللی قبرس راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من»، این فیلم به کارگردانی غزاله سلطانی در ادامه نمایش‌های بین المللی خود این بار در بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم قبرس به نمایش در می‌آید.
این جشنواره موسوم به (Cyprus International Film Festival) از 23 ژوئن تا یکم جولای (2 تا 10 تیرماه) برگزار می‌شود و «پرسه در حوالی من» در بخش رقابتی فیلم‌های بلند با آثاری از کشورهای چین، رومانی، بلژیک و روسیه به رقابت خواهد پرداخت.
فیلم «پرسه در حوالی من» سال گذشته در بخش سینمای هنر و تجربه اکران شد و نسخه سینمای خانگی آن نیز در دسترس عموم مردم قرار گرفت.
همچنین این فیلم در بخش های مختلف جشنواره های بین المللی از جمله فیلیپین، یونان، اسپانیا و جشنواره اکادمی فیلم و هنر جنوب جوایزی را به دست آورد.
در این فیلم که مهراوه شریفی نیا و بهناز جعفری به ایفای نقش پرداخته اند، داستان دختری روایت می شود که در آستانه 30 سالگی در میان شلوغی و ازدحام تهران، تنهاست؛ او نماینده همه دختران امروزی کلان ‌شهرها است که نه بر اساس سنت ازدواج ‌کردند و نه با تربیت مدرن کاملاً مستقل هستند.
مستند بلند «…و آسمان آبی» درباره زندگی عزت‌الله انتظامی، فیلم کوتاه «کوچه‌ها باریکن» و «باغ بی‌برگی» از ساخته های پیشین غزاله سلطانی است.
فراهنگ ** 7561 **1055

نظر شما