شناسهٔ خبر: 26295490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی اعلام کرد:

۵۰ درصد پرونده طلاق زندانیان خراسان جنوبی منجر به سازش شد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی گفت: از ۹۷ پرونده طلاق خانواده زندانیان ورودی به شورای حل اختلاف ۵۰ درصد منجر به سازش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی هاشمی امروز (3 تیر) در نشست خبری مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با هزینه کرد اعتبارات کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اصحابه رسانه اظهار کرد: در سطح استان 93 درصد زندانیان مرد و 7 درصد زن هستند.

 


وی با بیان اینکه جرم 75 درصد زندانیان استان خراسان جنوبی مواد مخدر و 13 درصد سرقت است، گفت: کسی که وارد زندان می شود اولین قربانی، خانواده زندانی است که آسیب های اجتماعی بیشتر آنان را تهدید می کند.

 


مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون 5 انجمن حمایت از زندانیان در استان فعال است که یک هزار و 308 خانواده زندانیان را تحت پوشش دارند.

 



هاشمی با اشاره به اینکه خانواده های زندانی تحت پوشش انجمن های حمایت استان 2 هزار و 729 فرزند دارند، گفت: در سال گذشته 200 میلیون تومان اعتبار برای طرح کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی داشتیم.

 



وی بیان کرد: از 97 پرونده طلاق خانواده زندانیان ورودی به شورای حل اختلاف 50 درصد منجر به سازش شده است.

 


مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی از آموزش پیشگیری از اعتیاد و طلاق و ارتقای مهارت زندگی به یک هزار و 300 نفر از خانواده های زندانیان در استان خبر داد و افزود: باید توجه و حمایت ویژه از خانواده زندانیان شود.

 

جلال الدین صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی هم اظهار کرد: بحث آسیبهای اجتماعی یک روزه و چند ماهه به وجود نیامده که با این مدت کاهش یابد لذا با هر اقدامی نمی توان گفت دیگر آسیب اجتماعی نخواهیم داشت.

 



وی بیان کرد: به جهاد دانشگاهی استان خراسان جنوبی 50 میلیون اعتبار اختصاص یافته و 700 بانوی خانه دار تحت پوشش برنامه های دبیرخانه علمی آسیبهای اجتماعی قرار گرفتند.

 



رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اهداف دبیرخانه علمی آسیبهای اجتماعی استان، بیان کرد: پیشگیری از روند رو به رشد آسیبهای اجتماعی، مدیریت دانش بر فعالیتهای علمی و پژوهشی و آموزشی مرتبط با آسیبهای اجتماعی و برگزاری جشنواره ها و سمینارها از جمله این اهداف است.

 


صادقی از اجرای طرح نظرسنجی و پژوهشی نشاط و شادابی به دور از افسردگی با تمرکز بر بانوان خانه دار در استان خبر داد و گفت: در این راستا 500 پرسشنامه در 11 محله توزیع شده که در نتایج این طرح دغدغه اصلی بانوان خانه دار تربیت جنسی فرزندانشان بوده است.

 

 

 

 

نظر شما