شناسهٔ خبر: 26295239 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند:

تنها محرومیت، عدم‌خودباوری است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ناصر مهرشاد؛ رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه موضوع اشتغال دغدغه خیلی از جوانان است، گفت: امروز دانشگاه باید در حوزه‌های پژوهش بیش از گذشته فعالیت کند.

وی افزود: همکاری و تعامل بین بخش‌های مختلف سبب می‌شود تحقیقات و پژوهش‌های انجام‌شده به صورت جامع به همۀ بخش‌های مورد نیاز گسترده شود.

مهرشاد با اشاره به اهمیت اشتراک داشته‌های انسانی، ادامه داد: در چرخۀ حیات، ادامۀ حرکت اکوسیستم و زیست‌محیط به تک‌تک عناصر و فعالیت بهنیۀ آنها وابسته است؛ در جوامع انسانی نیز این مهم یک اصل است. به عبارت دیگر، برای رسیدن به هدف تعیین‌شده همۀ افراد باید وظیفۀ خود را به خوبی و درستی انجام دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری روی پژوهش‌های دانشگاهی، تصریح کرد: تنها محرومیت، عدم‌خودباوری است.

سید رضا احمدی‌زاده؛ سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در جامعۀ بومی، گفت: اتکا به دولت برای توسعه، فرهنگ نادرستی است که باید اصلاح شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصربفرد استان، زعفران، زرشک، عناب و انار را از محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی برشمرد و افزود: حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه‌ها می‌تواند ارزش‌افزودۀ بالایی را ایجاد کند که زمینه‌ساز رونق اشتغال و توسعۀ اقتصادی باشد.

احمدی‌زاده ادامه داد: برای رسیدن به توسعه باید در حوزه‌های زیست‌بوم کارآفرینی استان، کار شبکه‌ای و برنامه‌ریزی منسجم و همه‌جانبه انجام شود. افزایش استارت‌آپ‌های هدفمند نیز می‌تواند نقش بسزایی در این حوزه داشته باشد.

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک طرح ملی هم‌نت محصولات استراتژیک استان با تمرکز بر ایده‌پردازی در زمینه بسته‌بندی، فروش و فراوری محصولات عناب، زرشک، زعفران و انار استان با همکاری دانشگاه صنعتی بیرجد برگزار خواهد شد و بنا است با دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان تسهیلگر این رویداد همکاری شود که در سایه آن بتوان زیست‌بوم کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار استان را شکل داد.

لازم به ذکر است: ؛ اولین رویداد طراحی بسته‌بندی زعفران در خراسان‌جنوبی با همکاری بنیاد نخبگان استان، دانشگاه صنعتی بیرجند و سازمان همیاری شهرداری‌ها برگزار و از چهار طرح برگزیده تقدیر شد.

نظر شما