شناسهٔ خبر: 26295236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیداری با مقام معظم رهبری درباره FATF نداشته‌ام

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: درباره بحث FATF دیداری با مقام معظم رهبری نداشته‌ام.

صاحب‌خبر -
دیداری با مقام معظم رهبری درباره FATF نداشته‌امبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس و کارتون حمایت از کالای ایرانی وابسته به موسسه استاندارد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص دیدار رئیس مجلس با مقام معظم رهبری درباره FATF گفت: بنده دیداری با مقام معظم رهبری در این باره نداشته‌ام.
 
تشریح نشست غیرعلنی مجلس؛ رهبری ضوابط تصمیم‌گیری مشترک قوا را طراحی کرده‌اند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید اصلاحاتی از لحاظ نوع پرداختن به مسائل اقتصادی در نظر گرفته شود.
علی لاریجانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه، 3 تیر) از نمایشگاه عکس و کارتون حمایت از کالای ایرانی وابسته به سازمان استاندارد ایران که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، بازدید کرد.
وی پس از بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران حضور یافت و ضمن تشکر از سازمان استاندارد به دلیل برپایی این نمایشگاه، گفت: سازمان کار ابتکاری خوبی انجام داده و با اعلامی که صورت گرفته از ظرفیت فکری و هنری هنرمندان برای تمرکز بر حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل استفاده شده است که به صدا و سیما تاکید می شود این نمایشگاه نمایش داده شود و در معرض دید عموم قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این نمایشگاه باید در معرض دید دانش آموزان در مدارس نیز قرار گیرد و در داخل باید انگیزه ها را به سمت استفاده از تولید داخل افزایش دهیم چون کشورهایی می توانند در حوزه تولید داخل کار کنند که بستر آن از لحاظ فرهنگی فراهم شود.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل تنها با باید و نباید و تدوین قانون میسر نمی شود، ادامه داد: باید این انگیزه در مردم فراهم شود که از کالای تولید داخل استفاده کنند که برگزاری اینگونه نمایشگاه ها می تواند این انگیزه را ایجاد کند، همچنین صدا و سیما نیز باید اینگونه نمایشگاه ها را به خوبی پوشش دهد تا جوانان و نوجوانان با این مسائل آشنا شوند.
آقای لاریجانی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور جهانگیری و رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: این نشست با محوریت مسائل اقتصادی تشکیل شد چرا که موضوع قیمت ها نگرانی هایی در کشور ایجاد کرده است که به بحث جدی بین مجلس و دولت در این زمینه نیاز داشت که در این راستا معاون اول رئیس جمهور و وزرای مربوط در نشست غیرعلنی مجلس حضور یافتند.
وی با بیان اینکه بحث مستوفایی در زمینه شرایط کشور و دلایلی که این سازوکارهای جدید برای مسائل اقتصادی ایجاد کرده است صورت گرفت، افزود: نمایندگان و رؤسای کمیسیون های مجلس ایده هایی داشتند که این ایده ها را مطرح کردند و اصلاحاتی از لحاظ نوع پرداختن به مسائل اقتصادی باید در نظر گرفت که پیشنهادهایی مطرح شده و مطرح خواهد شد.
آقای لاریجانی با بیان اینکه اینگونه جلسات باید ادامه یابد، اظهار داشت: با توجه به شیطنت‌هایی که امریکایی‌ها دارند و برخی ایرادات درونی اقتصاد کشور باید تدابیری اندیشیده شود چرا که تمام مشکلات به شیطنت‌ امریکایی‌ها بازنمی‌گردد همانند نقدینگی زیاد در کشور که مشکل درونی است و باید روی آن کار جدی‌تری صورت گیرد و نقدینگی را به سمت بخش‌هایی که ثروت‌زاست سوق داد.
رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در نشست غیرعلنی امروز درباره نیازهای دولت در شرایط فعلی که به تصمیم‌گیری مجلس نیاز دارد بحث‌هایی صورت گرفت، افزود: مقرر شد که دولت پیشنهاد خود را در این باره ارائه کند و مهم تر اینکه در شرایط فعلی به همگرایی بیشتر بین افراد صاحبنظر و قوای مختلف نیاز است که خوشبختانه مقام معظم رهبری سازوکار مدیریتی را در این باره طراحی کردند که قوای مختلف با یکدیگر باشند و با هم تصمیم بگیرند که ضوابطی برای آن تعیین کردند که امیدوارم با این جلسه این فکر عمیق‌تر شود و شرایط کشور بهبود یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما