شناسهٔ خبر: 26294608 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس دیوان عدالت اداری به مناسبت هفته قوه قضاییه:

شأن قضاوت در اسلام، شأن انبیاء و اوصیاست

خبرگزاری میزان- رئیس دیوان عدالت اداری هفته قوه قضاییه را، هفته تجلیل از عدالت و قضاوت دانست و با اشاره به آیات قرآن کریم، شأن قضاوت را شأن انبیاء و اوصیا ذکر کرد.

صاحب‌خبر -
شأن قضاوت در اسلام، شأن انبیاء و اوصیاستبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور هیأت عمومی با اشاره به هفته قوه قضاییه، به شرایط قضاوت از نگاه اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن درباره شرایط قضاوت به مبنا قرار دادن حق و پیروزی نکردن از هوی و هوس صریحاً اشاره کرده است.

وی با ذکر حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) درباره مقام قضات در سرای آخرت تصریح کرد: باتوجه به سختی کار قضات در امر قضاوت، پیامبر اکرم به کسانی که بر مبنای عدل و حق حکم می‌کنند مژده داده که در بهشت بر منابری از نور و در سمت راست ذات اقدس الهی مستقر خواهند بود.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین با ذکر روایتی از امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) حکم کردن بر خلاف موازین الهی را به مثابه کفر دانسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در ادامه به ذکر دیدگاه‌های امام راحل (ره) درباره اهمیت قوه قضاییه پرداخت و در بیان جمله‌ای از قول رهبر کبیر انقلاب در این مورد خطای قاضی را بزرگ و مهم ذکر کرد و خواهان دقت قضات در صدور احکام و آراء شد.

وی در پایان تأسی همه قضات را به شهید بهشتی و فضائل ایشان که هفته قوه قضائیه به مناسبت شهادت ایشان نامگذاری شده است، خواستار شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما