شناسهٔ خبر: 26294401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​قاسمی سوء قصد نافرجام به رئیس جمهور زیمبابوه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، سوء قصد نافرجام به جان رئیس جمهور زیمباوه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه سوء قصد نافرجام به جان "امرسون منانگاگوا" رئیس‌جمهوری زیمبابوه در یک گردهمایی انتخاباتی را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن آرزوی بهبودی کامل برای مجروحان این حادثه و ابراز همدردی با خانواده های آنها، توسل به خشونت برای پیگیری اغراض سیاسی را مردود دانست.

وی  ابراز امیدواری کرد که با وحدت، همبستگی و هوشیاری آحاد مردم زیمبابوه، انتخابات سراسری این کشور در آرامش و امنیت برگزار شود.

بر اثر انفجاری که روز گذشته در پایان نشست انتخاباتی درشهر «بولاوایو» در جنوب زیمبابوه رخ داد، شماری زخمی شدند؛ انفجار در پایان سخنرانی منانگاگوا رئیس جمهور و نامزد حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آینده که قرار است 30 ژوئیه (هشتم مرداد) برگزار شود، رخ داد.

"امرسون منانگاگوا" در ورزشگاه بولاوایو دومین شهر زیمبابوه که پایگاه مخالفان به شمار می رود، در این نشست برای صدها نفر از هوادارانش سخنرانی کرد.

این نخستین انتخابات در زیمبابوه پس از کناره گیری رابرت موگابه رئیس جمهوری پیشین این کشور در ماه نوامبر سال 2017 میلادی است.

منانگاگوا وعده داده است که انتخابات «آزاد و شفاف» خواهد بود؛ وی همچنین از رونق اقتصادی و مبارزه با فساد مالی به عنوان دو اولویت اصلی خود یاد کرده است.

نظر شما