شناسهٔ خبر: 26294034 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عبدالناصر همتی سفیر ایران در چین شد/خسروشاهی سرپرست بیمه مرکزی می‎شود

عبدالناصر همتی بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تایید رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین منصوب شد.

صاحب‌خبر -

عبدالناصر همتی سفیر ایران در چین شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالناصر همتی بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تایید رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین منصوب شد.پیش از این 'علی اصغر خاجی' از سال 1393 تاکنون سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین بود.

'عبدالناصر همتی' دکترای اقتصاد دارد و استاد دانشگاه تهران است عضویت در کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، مدیریت بیمه اتکایی آسیا، مدیرکل خبر و معاون سیاسی صدا و سیما از جمله مناصب او در گذشته بوده است.

ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعاملی بانک سینا، مدیرعامل بانک ملی ایران و ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از دیگر مناسب همتی پیش از انتصاب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین است.

روز گذشته نیز بنا به پیشنهاد وزیر امورخارجه و تصویب رئیس جمهوری، مرتضی رحمانی موحد به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ژاپن منصوب شده بود.

 رحمانی موحد پیش از این کارشناس ارشد سیاسی و مشاور وزیر امور خارجه بود.وی در دولت یازدهم (چهار سال اول دولت حسن روحانی) معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و در مدت تصدی این مسئولیت مهم تلاش های زیادی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی کشور بویژه در عرصه بین المللی بعمل آورد. در این دوره جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در فهرست 50 کشور اول دنیا در جذب گردشگران خارجی قرار گرفت.

رحمانی موحد که دارای کارشناسی ارشد حقوق بین الملل است به جای رضا نظرآهاری راهی توکیو می شود که از سال 1391 سفیر کشورمان در آن کشور بود.

از دیگر سوابق کاری وی می توان به معاونت مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند، سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع، ریاست دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای در وزارت امور خارجه و همچنین ریاست دبیرخانه همکاری های اقتصادی سه جانبه اشاره کرد.

خسروشاهی سرپرست بیمه مرکزی می‎شود

با اعلام قطعیت انتصاب عبدالناصر همتی به عنوان سفیر چین، بر اساس ماده ۲۳ قانون بیمه مرکزی، پرویز خوشکلام خسروشاهی که هم اکنون قائم مقام بیمه مرکزی است بزودی به عنوان سرپرست تعیین تا رییس جدید بیمه مرکزی مشخص شود.

انتهای پیام/

نظر شما