شناسهٔ خبر: 26293291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون دادستان استان قم خبر داد؛

کاهش ۴۳ درصدی جرائم خشن در قم

سلطانی با اشاره به تشکیل و فعالیت ۹ تیم‌های از ضابطین بسیج در سه ناحیه شهرستان قم، گفت: نتیجه جلسات و اقداماتی که در کمیته‌های تخصصی انجام شده، حاکی از کاهش ۴۳ درصدی جرایم خشن در قم داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی‌اصغر سلطانی، معاون دادستان استان قم، امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دادگستری کل استان قم برگزار شد، بیان داشت: دادستان به عنوان مدعیالعموم بوده و وظیفه اصلی آن مبارزه با مجرمین و احقاق حقوق عامه مردم است.

سلطانی اظهار داشت: دادسرای قم با 23 شعبه دادیاری، 15 شعبه بازپرسی و شعبه ویژه دادستانی مشغول رسیدگی به پروندههای کیفری و قضایی جامعه هستند.  

وی با اشاره به مهمترین اقدامات دادستان دادگستری استان قم، ابراز داشت: مجتمع تخصصی فضای مجازی یکی از مراکزی است که دادستانی قم در سال جاری افتتاح کرده است.

معاون دادستان استان قم افزود: نماینده اداره اطلاعات، قضات ویژه رسیدگی به جرایم فضای مجازی، نماینده پلیس فتا و همچنین معاون اطلاعات سپاه از اعضای مجتمع تخصصی فضای مجازی به شمار میآیند که به صورت مستمر وضعیت فضای مجازی استان قم را رصد و کنترل میکنند.

وی با بیان این که افتتاح مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی یکی دیگر از اقدامات دادستانی استان قم است، تصریح کرد: این مجتمع تخصص با حضور نهادهای شورای حل اختلاف، پزشکی قانونی و بیمه در معیت دادسرا و دادگاه کیفیری2 انجام وظیفه میکند.

سلطانی عنوان کرد: با افتتاح دادسرایی در منطقه نیروگاه قم، شاهد کاهش تردد شهروندان ساکن این منطقه در قسمت مرکزی شهر شدهایم که با رضایت بخشی عمومی مردم این منطقه همراه بوده است.

وی گفت: با تشکیل کمیته ویژه مبارزه با سرقت و تشکیل کمیته ویژه مبارزه با ارازل اوباش در دادسرای مرکز استان قم به جرأت می‌توان گفت که منطقه جرم خیزی در استان قم وجود ندارد و شهروندان احساس امنیت میکنند.

معاون دادستان استان قم با اشاره به تشکیل و فعالیت 9 تیمهای از ضابطین بسیج در سه ناحیه شهرستان قم، اظهار داشت: نتیجه جلسات و اقداماتی که در کمیتههای تخصصی انجام شده، حاکی از کاهش 43 درصدی جرایم خشن داشته است.

وی اظهارکرد: در سال گذشته ۱۴۳ کیلو مواد مخدر از خرده فروشان کشف شده است که این آمار از ابتدای امسال ۴۰ کیلوگرم بوده است؛ در سال گذشته ۵۹۵۸ کیلو مواد مخدر کشف شده بود.

 سلطانی خاطرنشان کرد: فعال کردن برخی از شعب شورای حل اختلاف در مجتمعهای دادسرا، گشت‌های مستمر ویژه دادستانی، ایجاد شعبه ویژه دادستانی و تشکیل تیمهای ویژه و متعدد جهت نظارت بر شعب دادسرا و ضابطین دادگستری از دیگر اقدامات دادستانی استان قم به شمار میآید./878/پ۲۰۲/ج

نظر شما