شناسهٔ خبر: 26293110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بالا بردن احساس امنیت با هدف رونق تولید

دادگستری استان به صورت ویژه به دنبال حفظ امنیت و بالا بردن احساس امنیت در استان به هدف جذب سرمایه گذار و رونق تولید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما در سومین روز از هفته قوه قضاییه ، مسئولان قضایی گلستان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی ، قضاوت را حساس و مهم خواند و گفت : رعایت عدالت، اخلاق مداری و مقابله با هوای نفس از مولفه های اساسی قضات است.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که حق طلبی مهم ترین کار قضات است افزود : اجرای عدالت ،امانت الهی و مردمی است که در دستان قاضی قرار داده شده است که باید با دقت به دنبال تحقق آن باشد .

وی با بیان این که امروز دشمن آستانه ی تحمل مردم را با مسائل اقتصادی نشانه رفته است افزود : گفت: تحریم‌های اقتصادی امریکا از جنگ نظامی هم بدتر است و نیاز است همه گروه‌ها از مسئولان و مردم تا بازاریان و اصناف برای مقابله با این فشارها و تحریم‌ها در کنار هم متحد باشند.بالا بردن احساس امنیت به هدف رونق تولید

رئیس کل دادگستری هم در این دیدار با تشریح دستاوردهای دستگاه قضایی استان گفت : دادگستری استان به صورت ویژه به دنبال حفظ امنیت و بالا بردن احساس امنیت در استان به هدف جذب سرمایه گذار و رونق تولید است.

هادی هاشمیان افزود : سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان تشکیل داده و به همه حوزه های قضایی بخشنامه کردیم به هیچ عنوان حکم تعطیلی واحد های تولیدی در محاکم صادر نشود و تلاش قضات بر حل مشکلات طرفین پرونده و کمک به ادامه ی تولید باشد.

وی با بیان این که سود بالای تسهیلات بانکی یکی از مهم ترین مشکلات سرمایه گذاران است گفت : برخی بانک ها بخشنامه های بانک مرکزی را اجرا نمی کنند و با دریافت سود های زیاد ، ادامه فعالیت سرمایه گذاران و واحد های تولیدی استان را سخت کرده اند که ما با کمک دادستان مرکز استان به دنبال رفع این مشکل هستیم .

هاشمیان با بیان این که موفقیتهای دادگستری استان در دو سال اخیر به تنهایی امکان پذیر نبود گفت : خوشبختانه در دیدارهایی که با علمای شیعه و سنی ، مسئولان دستگاه های اجرایی و افراد تاثیرگذار استان داشتیم ، هماهنگی و همکاری ارزشمندی در استان شکل گرفت که نتیجه آن کاهش جرم در استان بود .

وی تلاش های دادگستری استان برای حفظ حقوق بیت المال را یادآور شد و گفت: سال گذشته با حکم قضات ما 89 هکتار جنگل و بیش از 700 هکتار مرتع از متجاوزان پس گرفته شد .

نظر شما