شناسهٔ خبر: 26292975 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایرنا اعلام شد:

امیدواری کسب سومین عنوان قهرمانی جهان توسط پولادمردان جوان

تهران - ایرنا - سرمربی تیم های وزنه برداری پایه ایران گفت: وزنه هایی که ملی پوشان جوان در رکوردگیری 30 خرداد ثبت کردند، ما را برای کسب سومین قهرمانی متوالی در پیکارهای قهرمانی جهان امیدوار کرد.

صاحب‌خبر -

«حمید رشیدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ملی پوشان در رکوردگیری عملکرد خوبی داشتند و اینکه توانستند بعد از 5 هفته تمرینات پرفشار سطح ارتفاع در همدان و بدون آسیب دیدگی به آمادگی بالای 80 درصد برسند، راضی کننده است.
وی اظهار داشت: رقابت های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان روزهای 15 تا 23 تیر در تاشکند ازبکستان برگزار می شود و در فاصله 2 هفته مانده به این مسابقات به طور حتم ملی پوشان اعزامی به آمادگی کامل خواهند رسید.
وی در خصوص علت برگزار نشدن اردوی سطح دریا نیز گفت: فدراسیون در حال آماده سازی تیم ملی بزرگسالان برای حضور در بازی های آسیایی و تیم های جوانان و نوجوانان برای پیکارهای قهرمانی آسیا و جهانی بود، به همین دلیل زمان کافی برای این اردو وجود نداشت.
رشیدی در عین حال اظهار داشت: البته اگر شرایط برگزاری اردوی سطح دریا فراهم می شد، به طور حتم در آماده سازی ملی پوشان تاثیرگذار بود. ضمن آنکه برای انجام کارهای اخذ روادید کشور ازبکستان و خروج از کشور، طی این مدت لازم بود ملی پوشان در تهران باشند.
سرمربی تیم های وزنه برداری پایه ایران ادامه داد: بعد از رکوردگیری نفرات مد نظر کادر فنی برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان را به شورای فنی اعلام خواهیم کرد و البته برخی ملی پوشان مشکلاتی برای خروج از کشور دارند که امیدواریم این موانع برطرف شود.
وی با بیان اینکه به غیر از قهرمانی، هدف کسب مدال های بیشتر در مسابقات است، گفت: برای رسیدن به این هدف از دی ماه سال گذشته اردوی تیم جوانان در شهرهایی همچون گلستان، خراسان شمالی، مشهد، همدان و تهران برگزار و تعدادی از ملی پوشان که هیچگونه تجربه بین المللی نداشتند برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی آسیا برای کسب تجربه حاضر شدند.
رشیدی بیان داشت: در پیکارهای جهانی با توجه به اینکه کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه بعد از یک سال رفع تعلیق شده اند، با تک ستاره های خود، کار را برای ملی پوشان سخت خواهند کرد و البته سایر کشورها همچون ویتنام، ازبکستان، گرجستان، کره جنوبی، چین تایپه، کلمبیا و برخی کشورها از آمریکا شمالی و جنوبی نیز از نفرات خوبی برخوردار هستند که به طور حتم از نظر تیمی، رقابت تنگاتنگی با ایران خواهند داشت.
سرمربی تیم وزنه برداری جوانان ایران در خصوص وضعیت علی داودی دارنده مدال طلای دسته فوق سنگین نوجوانان جهان نیز گفت: ملاک اصلی برای داودی در وهله اول کسب مدال طلا است، چرا که او با 19 سال سن، یک سال دیگر می تواند در این رده باشد و سال گذشته نیز با بدشانسی نتوانست مدال جوانان جهان را کسب کند و به طور حتم بعد از کسب مدال، نگاه به جابجایی رکوردهای فوق سنگین جوانان جهان نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: سعید علی حسینی در پیکارهای جهانی سال 2008 ضمن کسب مدال طلا، رکوردار دسته فوق سنگین جوانان جهان هم است که طی 10 سال گذشته کسی نتوانسته حتی به این رکوردها نزدیک شود و طی این سال ها ملی پوشان وزنه برداری ایران نتوانستند در این دسته مدال طلا بگیرند، بنابراین کسب مدال زرین، از اهمیت زیادی در دسته فوق سنگین برایمان برخوردار است.
رشیدی در خصوص اینکه ملی پوشان در هفته نخست لیگ که روزهای 4 تا 6 تیر در تهران برگزار می شود، حضور خواهند یافت، گفت: رکوردگیری ملی پوشان در روز 30 خرداد برگزار شد و برای کم نکردن مجدد وزن، با هماهنگی فدراسیون، شورای عالی فنی، کمیته لیگ و با حضور نماینده باشگاههای شرکت ملی حفاری، مناطق نفت خیز اهواز و نور همدان مسابقات رکوردگیری به طور رسمی و طبق مقررات برگزار و نتایج ملی پوشان برای هفته نخست لحاظ خواهد شد.
وی در مورد آماده سازی تیم نوجوانان برای حضور در بازی های المپیک نوجوانان در بوینس آیرس آرژانتین نیز یادآور شد: برای معرفی دو نفر نهایی هنوز فرصت کافی داریم و هدف اصلی کسب بهترین مدال در این بازی ها است و به طور حتم کار سختی را پیش رو خواهیم داشت، ضمن آنکه در دسته فوق سنگین (به اضافه 94 کیلوگرم) علیرضا یوسفی در شرایط خوبی قراردارد و برای کسب مدال باید رکوردهایش را افزایش دهد.
رشیدی تصریح کرد: عباس فخر زارع در دسته 77 کیلوگرم، امیررضا عسگری دون دسته 85 کیلوگرم، رضا اسدی در دسته به اضافه 94 کیلوگرم نیز در اردوی تیم نوجوانان حضور دارند که یک نفر دیگر در کنار علیرضا یوسفی به المپیک 2018 نوجوانان اعزام خواهد شد.
وی یادآور شد: در مدتی که تیم جوانان در پیکارهای جهانی جوانان در ازبکستان است، علی امینی فر بر تمرینات تیم نوجوانان نظارت خواهد داشت.
حسین سلطانی دسته 77 کیلوگرم، افشین طاهری و عارف خاکی در دسته 85 کیلوگرم، رحمان اورامه و رسول معتمدی در دسته 94 کیلوگرم، محمدحسین رئیسی، امیر عزیزی در دسته 105 کیلوگرم، علی داودی و آرمان محمدزاده در دسته به اضافه 105 کیلوگرم 9 ملی پوش تیم ملی جوانان هستند.
تیم وزنه برداری جوانان ایران در رقابت های قهرمانی سال 2018 جوانان آسیا که اردیبهشت ماه در «اورگنج» ازبکستان برگزار شد با هفت مدال طلا، 6 نقره، 6 برنز و 591 امتیاز بعد از قهرمانی در توکیو در سال 2016 و نپال در سال 2017، سومین قهرمانی پیاپی آسیایی را قدرتمندانه به دست آورد.
این در حالی است که وزنه برداران جوان ایران در سال های 2016 تفلیس گرجستان و 2017 توکیو ژاپن نیز بر سکوی قهرمانی جوانان جهان ایستاده بودند و دو هفته دیگر برای دفاع از عنوان قهرمانی جهان باید باید در رقابت های جهانی سال 2018 در تاشکند ازبکستان حضور یابند.
ورزشی**1067**1597

نظر شما