شناسهٔ خبر: 26292616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

عربستان بازی های جام جهانی را غیر قانونی پخش می کند

صاحب‌خبر -
خرداد:«مارگاریا استنسیتی» خبرنگار روزنامه آمریکایی 'وال استریت ژورنال' ادعاهای دولت سعودی برای مقابله با هرگونه سرقت پخش مسابقات جام جهانی از سوی شبکه های این کشور را غیر واقعی خواند و ریاض را به دزدی و پخش غیر قانونی آن ها متهم کرد.

به گزارش خرداد ،به نوشته پایگاه الخلیج الجدید، استنسیتی در صفحه توییتر خود نوشت: سعودی ها مدعی هستند که با دزدی برنامه ها جام جهانی مقابله می کنند اما شبکه 'بی اوت کیو' (beoutQ) متهم به سرقت پخش مسابقات جام جهانی است و حتی این بازی ها در یک مناسبت تحت نظارت دولت سعودی در صفحه های بزرگ نمایشگر در خیابان اصلی ریاض پخش شده است. 
خبرنگار آمریکایی این مطلب را در واکنش به خبر شبکه آمریکایی بلومبرگ (نزدیک به عربستان) منتشر کرد که سرقت بازی های جام جهانی توسط شبکه ماهواره ای بی اوت کیو وابسته به سعودی را تکذیب کرده بود. 
سعودی ها در روزهای گذشته اظهارات مسئولان شبکه قطری بین اسپورت 'bein sport' (دارنده حق انحصاری پخش بازی های فوتبال جام جهانی 2018 روسیه) را درباره سرقت برنامه ها تکذیب می کنند. 
فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) پیش از این با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شبکه تلویزیونی 'بی اوت کیو' عربستان بازی‌های فوتبال لیگ اروپا و جام قهرمانان اروپا را به سرقت برده و بدون حق پخش تلویزیونی، پخش کرده است. 
این شبکه متهم است که مسابقات جاری جام جهانی فوتبال در روسیه را از شبکه های دارای حق پخش تلویزیونی از جمله بین اسپورت قطر سرقت و از طریق ماهواره عرب ست پخش کرده است. 

نظر شما