شناسهٔ خبر: 26292599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نامه هیات رئیسه اتاق اصناف به شریعتمداری

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، محمدعلی صدیقی عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به مشکلات اتاق اصناف اظهار داشت: متاسفیم که در شرایط حساس که باید به فکر اقتصاد باشیم اتاق اصناف درگیر مشکلات داخلی خود است. قانون اصناف در رابطه با انتخابات داخلی اصناف صراحت دارد و گفته اگر یکی از اعضای هیات رئیسه اتاق ایران به انحای مختلف تعویض ، عزل یا فوت شود باید انتخابات داخلی براساس قانون اصناف برگزار شود. 

وی افزود: بنابراین با تغییر نماینده وزیر صنعت در اتاق اصناف که وارد چهارمین ماه آن شدیم انتخابات داخلی برگزار نشده است. اینکه برداشت‌های  مختلف از قانون داشته باشیم بدعت بدی است. با همین قانون 4 سال قبل با تعویض نماینده وزیر و حذف یکی از اعضاء آقای فاضلی رئیس اتاق اصناف شد؛ اکنون خواسته ما این است که این بدعت بد را نگذاریم و با استناد به همان قانون انتخابات داخلی برگزار شود. 

صدیقی گفت: علت اصرار برای برگزاری انتخابات داخلی غرض‌ورزی یا مخالفت نیست بلکه می‌خواهیم قانون اجرا شود، نمی‌توان توقع داشت کارها خوب پیش برود چون قانون اجرایی نشده است. 

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه اصناف بازوی توانمندی اقتصادی مردم و کمک حال مردم هستند باید به وظیفه خود در عرصه اقتصادی فعال باشند، یادآور شد: اتاق ایران عصاره اصناف و نماینده 3 میلیون واحد صنفی بوده و این اتفاقات در حافظه تاریخی آنها خواهد بود. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا انتخابات داخلی اتاق اصناف برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: بلافاصله با تغییر در هیات رئیسه از طریق مرکز اصناف و دبیر عالی هیات نظارت باید انتخابات داخلی برگزار شود؛ علی‌رغم آنکه 5 عضو هیات رئیسه نیز به وزیر سمت نامه نوشتیم اما در رابطه با برگزاری انتخابات داخلی اتفاقی نیفتاده، با این حال وزیر به صورت شفاهی گفته که در این رابطه مخالفتی ندارد و در جلسه دیروز نیز تاکید شد اما متاسفانه نتیجه حاصل نشده است. 

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: دست‌های پنهان اصرار به ریاست فاضلی دارند، نمی‌دانیم چه منافعی وجود دارد؛ البته گزینه دیگری برای ریاست به غیر از آقای فاضلی نداریم اما به هر حال باید قانون اجرا شود و دلیلی برای عدم برگزاری آن وجود ندارد. 

صدیقی با ابراز تاسف از اینکه مشکلات بخش خصوصی را می‌خواهیم با نگاه دولتی حل کنیم تصریح کرد: اصناف و خانواده بزرگ آن سهم 20 درصدی در تولید ناخالص داخلی داشته و برای 8 میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده و بزرگترین شبکه توزیع و بنگاه‌های کوچک و خرد را در خود دارد. 

وی افزود: دولتی‌ها کم لطفی می‌کنند، می‌توان با کمک اصناف مشکل اشتغال را با جذب هر واحد یک نفر برای همیشه حل و فصل کرد. 90 درصد انرژی اصناف را صرف دفع شر دولتی‌ها می‌کنیم و درگیر قوانین شده‌ایم و نمی‌گذارند جامعه را اصلاح کنیم. 

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه اتاق اصناف ایران درگیر بحران داخلی است، گفت: چرا در روز اصناف هیات رئیسه در مراسم حضور نداشتند؟

وی در رابطه با موضوع فاضلی و مباحث و تخلفات کنتورسازی و رابطه آن با انتخابات اتاق عنوان کرد: اثبات قضیه شاید مشکل باشد،‌ نمی‌خواهم قضاوت کنم اتفاقاتی که در این چند ساله رخ داده نشان می‌دهد که هر کسی دنبال منافع شخصی خودش است، هر جا پول و قدرت و رانت باشد می‌تواند بحث‌های دیگری ایجاد کند. واقعیت این است که هر کسی منافع خود را صیانت می‌کند. 

به گفته صدیقی روز گذاشته در مراسم اصناف اعضای هیات رئیسه حضور نداشتند و در بی‌اطلاعی اعضا تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین اصناف و وزارتخانه منعقد شد که این مباحث به مدیریت آقای فاضلی نیز لطمه می‌زند و هیات رئیسه را نیز زیر سوال می‌برد. 

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام شرایط اقتصادی را سخت کرده است، تصریح کرد: اصناف در راستای منویات مقام معظم رهبری می‌تواند نقش خوبی ایفا کند اما خواسته یا ناخواسته این فرصت را با جنگ قدرت از بین برده است نباید در اصناف سیاسی‌کاری کنیم و وارد بازی سیاسی شویم. 

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما