شناسهٔ خبر: 26292585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تعیین تکلیف ایران در دیار چشم بادامی ها/سفارت پکن به همتی رسید/رحمانی راهی توکیو می شود

خبرگزاری شبستان: عبدالناصر همتی به عنوان سفیر ایران در چین و رحمانی موحد به عنوان سفیر ایران در ژاپن از سوی وزارت امور خارجه و دولت منصوب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، پس از آنکه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه فعال شد توجه ویژه دستگاه دیپلماسی به مباحث اقتصادی نیز قوت یافت تا جایی که سفیر جدید ایران در چین فردی کاملا اقتصادی است و پیش از این به عنوان رییس کل بیمه مرکزی ایران فعالیت داشت.

 

بنابراین گزارش، عبدالناصر همتی در حالی به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تایید رسمی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سفیر جدید ایران در چین منصوب شده که با آغاز تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کشورمان چین به عنوان مهمترین هم‌پیمان اقتصادی ایران شناخته می شود و مانند دوران تحریم ها در سال های 90 و 92 پکن می تواند تهران را برای دور زدن این محدودیت ها یاری کند.

 

در حال حاضر همکاری های اقتصادی ایران و چین در حال گسترش است و مقامات دو کشور تهران و پکن را مکمل یکدیگر خوانده اند.

 

پیش از این، علی اصغر خاجی از سال 93 تاکنون سفیر بی سر و صدای ایران در چین بود که می توان علت بی حاشیه بودن این سفیر کم شدن روابط اقتصادی ایران و چین در دوران اجرای برجام دانست.

 

گفتنی است، عبدالناصر همتی در سابقه اقتصادی ایران علاوه بر ریاست بیمه مرکزی مدیرعاملی بانک سینا، بانک ملی و بیمه اتکایی آسیا را دارد.

 

همچنین وزارت امور خارجه اعلام کرده که رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن شده است.

 

او پیش از این کارشناس ارشد سیاسی و مشاور وزیر امور خارجه بود. در دولت یازدهم (چهار سال اول دولت حسن روحانی) معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و در مدت تصدی این مسئولیت مهم تلاش های زیادی برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی کشور بویژه در عرصه بین المللی بعمل آورد. در این دوره جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در فهرست 50 کشور اول دنیا در جذب گردشگران خارجی قرار گرفت.


رحمانی موحد که دارای کارشناسی ارشد حقوق بین الملل است به جای رضا نظرآهاری راهی توکیو می شود که از سال 1391 سفیر کشورمان در آن کشور بود.

نظر شما