شناسهٔ خبر: 26292456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بیش از ۶۶ هزار مترمربع به سرانه فضاهای آموزشی ایلام افزوده می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام، گفت: ۸۸ طرح مدرسه‌سازی در استان ایلام شامل ۳۳۱ کلاس درس در سال جاری در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: افزایش سرانه فضاهای آموزشی، نوسازی و تجهیز مدارس استان نیازمند تخصیص اعتبارات لازم و همیاری و کمک خیرین نیک‌اندیش است.

 

وی، بابیان اینکه بی‌شک کمک و مشارکت خیرین نیک‌اندیش تحول بزرگی را در حوزه مدرسه‌سازی در این استان موجب شده است، افزود: تاکنون 20 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان برگزارشده است و همواره شاهد کمک‌های بی‌دریغ خیرین مدرسه‌ساز در استان بوده‌ایم که قابل‌تقدیر است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام، با تأکید بر اینکه یک‌سوم فضاهای آموزشی استان ایلام نیازمند بازسازی، مقاوم‌سازی و استانداردسازی هستند، یادآور شد: احداث ۶۱ باب مدرسه با ۳۱۷ کلاس درس، مقاوم‌سازی ۲۳۶ کلاس، تخریب و بازسازی ۲۵۰ کلاس درس از عمده‌ترین نیازهای پیش رو به‌منظور بهبود و افزایش کیفیت فضاهای آموزشی استان است.

 

حیدری، ابراز کرد: در حال حاضر ۱۶۱ فضای آموزشی با ۴۵۸ کلاس فرسوده و تخریبی در استان، نیازمند بازسازی است و افزون بر این، ۳۴۷ مدرسه با یک هزار و ۴۷۳ کلاس نیازمند مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی بوده که مستلزم تزریق اعتبار و مشارکت خیرین است.

 

وی، تصریح کرد: در حال حاضر 56 طرح مدرسه‌سازی شامل ۲۱۳ کلاس درس با مشارکت خیرین بااعتباری بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد ریال توسط خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز در حال تکمیل شدن است که این میزان، ۳۰ درصد اعتبارات طرح‌های مدرسه‌سازی استان است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام، بابیان اینکه موسسه برکت ۲۰۲ میلیارد ریال در امر در مدرسه‌سازی استان مشارکت داشته است، در پایان خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال جاری ۱۷ مدرسه با کمک و مشارکت خیرین کلنگ زنی و ۱۱ مدرسه نیز بااعتباری بالغ‌بر ۳۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما