شناسهٔ خبر: 26292407 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

انتقاد شورای شهر تهران به تخلف شهرداران مناطق

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: متأسفانه شهرداران و معاونان شهرسازی و معماری مناطق برخلاف مصوبه شورا اقدام به صدور پروانه برج باغات کرده‌اند و این درحالی است که انتظار می‌رود که شهردار تهران به صورت قانونی با متخلفان برخورد کند.

صاحب‌خبر -
صراط:

علی اعطا در جریان هفتادویکمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران در 22 اسفند ماه سال 96 با عنایت به چالش‌های محیط زیست شهر تهران و ضرورت حفظ حداکثری باغات باقی مانده سطح شهر و جلوگیری از تداوم رویه جاری ساخت و ساز در باغات، مصوبه (اصلاحیه و تکمیل دستورالعمل ضوابط اجرایی مربوط به چگونگی اجرای ماده یکم قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها)، لغو شد.

وی تصریح کرد: در جریان این مصوبه شهرداری تهران مکلف شد حداکثر ظرف دو ماه از ابلاغ این مصوبه نسبت به تهیه اصلاحیه پیشنهادی دستورالعمل ماده 14 قانون زمین شهر و بندهای متناظر در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر تهران اقدام و لایحه مربوطه را جهت بررسی به شورای شهر تهران و سپس سیر مراحل تصویب در کمیسیون ماده 5 شهر تهران و در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، ارائه کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: همچنین طبق تبصره ذیل ماده واحده مصوبه یاد شده مقرر شد هرگونه تشکیل پرونده و صدور پروانه جدید برای تمام املاکی که باغ شناخته شده است، از تاریخ ابلاغ این مصوبه تا تهیه و تصویب ضوابط جدید مذکور متوقف شود.

وی بیان کرد: با وجود صراحت مصوبه شورا طبق گزارشات واصله برخی از مناطق و در این مصوبه، اقدام به صدور پروانه برج باغ کرده‌اند که خلاف مقررات است و نام مناطق و شماره پرونده‌ها در اختیار کمیته معماری و طرح‌های شهری شورا است و در صورت تداوم این رویه اسامی مناطق و شماره پروانه های صادره را از همین تریبون اعلام خواهم کرد.

به گزارش تسنیم اعطا گفت: در همین راستا انتظار می‌رود شهردار تهران با شهرداران و معاونان شهرسازی و معماری مناطقی که برخلاف مصوبه شورا اقدام به صدور پروانه برج باغ کرده‌اند، به صورت قانونی برخورد کرده و دستور ابطال پروانه‌های صادره را ابلاغ کند.

وی همچنین در خصوص لزوم تأیید و تجهیز فضای مناسب و مرتب به عنوان نمازخانه در نمایشگاه آزادی تهران و اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران اظهار کرد: با کمال تأسف این ورزشگاه به عنوان مهمترین ورزشگاه پایتخت از داشتن نمازخانه مناسب برای تماشاگران محروم است و چرا باید بزرگترین و مهمترین ورزشگاه کشور که از ویژگی‌های معماری و فضای شایان توجهی برخوردار است مکانی برای برگزاری نماز برای تماشاگران نداشته باشد؟!

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت ورزش و جوانان به استناد بند پ ذیل ماده 13 آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز مصوبه هیئت وزیران هرچه سریعتر با اختصاص فضایی مناسب مرتب و با گنجایش کافی به عنوان نمازخانه برای تماشاچیان اقدام کند و گزارش اقدامات انجام شده را برای شورای شهر تهران ارسال کند.

اعطا ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود معاونت اجمتاعی و فرهنگی شهرداری تهران در تمامی اماکن ورزشی متعلق به شهرداری محل مناسب و مرتبی برای اقامه نماز و متناسب با مکارمندان و مراجعه کنند تأمین و تجهیز کند و گزارش اقدامات انجام شده را برای شورای شهر تهران ارسال کند.

به گزارش تسنیم،

مجید فراهانی در جریان هفتادویکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به پخش بازی ایران-اسپانیا در استادیوم آزادی اظهار کرد: تذکر بنده در خصوص ضرورت برخورد مناسب با خانواده‌ها در فضای عمومی و طی برگزاری مسابقات ورزشی است.

وی افزود: در شرایطی که ابر و باد و مه و خورشید در کار هستند تا در جامعه ناامیدی پمپاژ کنند و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، زمینه ناآرامی و تشنج را در جامعه ایجاد می‌کند و از سوی دیگر نخبگان ناامید از تحول و تشویق به مهاجرت می‌کنند. بسیار مهم است که مقامات مسئول با ایجاد امید و نشاط در جامعه، تحولهای شادی آفرین در جامعه را تشویق کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: جام جهانی فوتبال مهمترین واقعه ورزشی است که بسیار مخاطب دارد و از این رو پربیننده ترین رویداد جمعی به شمار می‌رود.

فراهانی گفت: کشورهای شرکت کننده در این جام برای انسجام و یکپارچگی کشورشان از این رویداد استفاده می‌کنند تا خوشحالی و شادی و نهایتا هیجان ناشی از برد و باخت را زمینه‌ای برای گسترش نشاط و شادی در جامعه کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه در دیدار گذشته تیم ملی فوتبال مقابل اسپانیا، شاهد برخوردهای ناصحیح و خشن با خانواده‌ها در محوطه بیرونی استادیوم آزادی بودیم به نحوی که برخوردهای فیزیکی انتظامی، فضای بسیار بدی قبل از بازی ایجاد کرده بود که خوشبختانه و نهایتا با دخالت رئیس جمهور و ورود خانواده‌ها به استادیوم این موضوع خاتمه یافت.

عضو شورای شهر تهران افزود: یکی از موضوعات مهم که تحولی در جامعه به شمار می رود و نقش خوبی در تحول اجتماعی و شادی بخش دارد، همین موضوع است که امیدوارم با تجدیدنظر و تغییر رویه گذشته از این پس شاهد حضور مستمر و شادی آفرین خانواده‌ها بخصوص در فضاهای ورزشی و استادیوم آزادی و شیرودی باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما