شناسهٔ خبر: 26292304 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

محسن قهرمانی: برخورد دوگانه در قبال ویدیو چک برایم عجیب است/ پنالتی بلژیک اشتباه بود، بواتنگ هم باید اخراج می‌شد

کارشناس داوری عقیده دارد داورهای جام جهانی نسبت به ویدیو چک برخوردی دوگانه دارند.

صاحب‌خبر -

محسن قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص داوری‌های 3 دیدار روز گذشته اظهار داشت: نکته‌ای که در مورد قضاوت‌های روز گذشته واضح است، برخورد دوگانه‌ای است که داوران بازی‌ها در قبال تکنولوژی ویدیو چک دارند. اگر چنین سیستمی وجود دارد چرا یک داور از آن استفاده می‌کند و یک داور چنین کاری انجام نمی‌دهد و به نظرم قانون در این مورد اشکال دارد و برای مثال در والیبال استفاده از ویدیو چک در اختیار تیم‌ها و مربیان است ولی اینجا داور به سلیقه خودش عمل می‌کند و طبعاً عواقب اشتباه در این مورد هم گریبان خود داور را خواهد گرفت.

وی افزود: در دیدار آلمان مقابل سوئد در نیمه نخست صحنه‌ای که روی مهاجم سوئد خطا شد یک پنالتی به سود سوئد بود و بواتنگ باید مستقیماً اخراج می‌شد که این را بیننده تلویزیونی هم به راحتی می‌توانست ببیند ولی داور نه تنها چنین تصمیمی نگرفت که حتی نسبت به استفاده از ویدیو چک هم امتناع کرد. فکر کنید این اتفاق چه ضربه‌ای به تیم سوئد زد و چقدر به سود آلمان شد و قطعاً تاثیرش را روی صعود تیم‌ها از گروه خواهد گذاشت.

کارشناس داوری در ادامه گفت: در بازی بلژیک هم با وجود استفاده از ویدیو چک به نظرم بازهم داور دچار اشتباه شد و خطایی که منجر به پنالتی برای بلژیک شد خارج از باکس بود. این پنالتی جریان بازی را به کل تغییر داد و بازی به سود بلژیک به جریان افتاد و اگر داور تصمیم درست را می‌گرفت ممکن بود نتیجه دیگری رخ دهد.

قهرمانی در مورد بازی مکزیک - کره‌جنوبی هم عنوان کرد: در این بازی مشکل خیلی خاص و تاثیرگذاری وجود نداشت ولی نکته قابل تامل در این دیدار تعداد بالای اخطارهایی بود که داور به بازیکنان کره جنوبی می‌داد ولی با بازیکنان مکزیک به نظر مهربان‌تر بود. برخورد دوگانه داور می‌تواند روی تیم‌ها و جسارتشان در بازی تاثیرگذار باشد و مشابه چنین رفتاری را در بازی ایران - اسپانیا هم دیدیم که داور با بازیکنان ما پرخاشگر بود ولی با بازیکن حریف کمی نرم‌تر صحبت می‌کرد. این مدل رفتار در جسارت و اعتماد به نفس بازیکن تاثیر خواهد گذاشت. حس من این است که داورهای این دوره با تیم‌های آسیایی کمی نامهربان هستند و امیدوارم این احساس من اشتباه باشد.

 

نظر شما