شناسهٔ خبر: 26292273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان/ احتمال اختلال در تردد جاده ای

زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا اوایل هفته آینده در اکثر نقاط استان موجب کاهش دید و کیفیت هوا می شود.

صاحب‌خبر -

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی و در ادامه وزش بادهای۱۲۰ روزه سیستان در شهرهای شمالی استان وزش باد متوسط و روند افزایشی ۲تا ۳ درجه ای دما طی امروز همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به رشد ابر در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و احتمال بارش های ناچیز و پراکنده در ارتفاعات جنوبی استان طی امروز افزود: از فردا تا اوایل هفته آینده با تقویت اختلاف فشار در سطح زمین بر سرعت وزش‌باد در منطقه سیستان افزوده می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی این مدت د ر شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید موجب بروز پدیده گرد و خاک می شود.

وی گفت: همچنین از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه وزش باد شدیدتر است و در نقاط مستعد، طوفان گرد وخاک موجب کاهش شدید دید و اختلال در جاده های مواصلاتی منطقه سیستان می شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در این مناطق ۷۰ تا ۸۵ و در ساعات اولیه روز بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود، افزود: طی این مدت علاوه بر نفوذ گرد و غبار در نواحی مرکزی، جنوب شرق و مرز غربی سیستان و بلوچستان شدت وزش باد نیز در این مناطق قابل ملاحظه است و در برخی نقاط گردخاک باعث کاهش دید می شود.

وی تصریح کرد: از نظر دمایی نیز از فردا دمای هوا در نیمه شمالی استان حدود ۴ تا ۶ درجه کاهش می یابد اما در نواحی جنوبی تر و سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان روند افزایشی دمای هوا ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان مواج و متلاطم است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و دلگان با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

نظر شما