شناسهٔ خبر: 26292172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه یزد:

گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب نباید به برگزاری یک جشن خلاصه شود

یزد ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت ۴۰ ساله شدن انقلاب اسلامی گفت: گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب نباید به برگزاری یک جشن خلاصه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دومین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امسال، انقلاب اسلامی ایران ۴۰ ساله می‌شود، اظهار داشت: امسال باید کوتاهی‌هایی که نسبت به انقلاب صورت گرفته، جبران شود.

وی با اشاره به اینکه گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب نباید تنها به برگزاری یک جشن مانند سال‌های گذشته، منحصر شود، افزود: امسال برای انقلاب اسلامی یک فرصت است و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: همه ما مسئولان باید با نگاهی به سال‌های گذشته، اقدامات درستی که در این ۴۰ سال صورت گرفته را تقویت کنیم همچنین در صدد جبران اشتباهات و کم کاری‌های خود برآییم.

ناصری با تاکید بر اینکه نسبت به معرفی انقلاب اسلامی کوتاهی شده است، افزود:باید آرمان‌های انقلاب و امام راحل برای نسل جوان که امام را درک نکرده بازخوانی شده و در راستای بیان واقعیت‌های انقلاب برای نسل جوانان تلاش شود.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه به اعمال خود رسیدگی کنید قبل از آنکه به اعمال شما رسیدگی شود، تصریح کرد: باید وضعیت انقلاب و میزان خدمت مسئولان به مردم و نظام در این برهه مورد بررسی قرار گیرد و هر کجا عملکردها مطلوب نبوده، اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه نتوانستیم در این ۴۰ سال، انقلاب را به درستی به نسل جوان و جهانیان معرفی کنیم، بیان کرد: باید علت این موضوع بررسی شود و با برنامه‌ریزی، ماهیت واقعی انقلاب و اهداف امام راحل برای جهانیان بازگو شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم که باید به ویژه در چهلمین سالگرد انقلاب به آن توجه جدی شود، بحث معرفی انقلاب و اهداف انقلاب در عرصه‌های مخلتف از جمله حضور در سوریه و مبارزه با تروریست‌ها و تکفیری‌ها است.

نظر شما