شناسهٔ خبر: 26292164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه؛

۶۳۵ خبرنگار خارجی، انتخابات را پوشش می‌دهند/ نتایج انتخابات قبل از ساعت 24:00 به وقت آنکارا اعلام می‌‌شود

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه: تمام تیم‌‌های وابسته به شورای عالی انتخابات اقدامات لازم را انجام داده‌اند، از 60 کشور جهان 123 ناظر دولتی به همراه نمایندگان احزاب سیاسی نظارت بر روند رای گیری را انجام خواهند داد.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل آناج: اداره کل اطلاعات و مطبوعات نخست وزیری ترکیه اعلام کرد که ۶۳۵ خبرنگار از ۳۴ کشور جهان برای پوشش خبری انتخابات ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸ (سوم تیر ۱۳۹۷) ریاست جمهوری و مجلس به ترکیه آمده اند.

 دولت ترکیه در راستای برگزاری شفاف و عادلانه انتخابات به خبرنگاران و روزنامه نگاران خارجی دارای مجوز، تسهیلات لازم برای انعکاس اخبار و تصاویر انتخاباتی اعطاء کرده است که از جمله می توان به تاسیس مراکز مطبوعاتی در آنکارا، دیاربکر و استانبول اشاره کرد و همچنین همکاری لازم خبرگزاری آناتولی با آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

سعدی گوون، رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه پیش از آغاز رای گیری در این کشور در مصاحبه مطبوعاتی خود با اشاره به ناظران خارجی انتخابات عنوان کرده است: ناظران سازمان همکاری شانگهای از کشورهای چین، فدراسیون روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان، هندوستان و پاکستان، در خصوص روند انتخابات، اطلاعات دریافت کرده‌‌اند.

هیئت ناظر شانگهای، محیط صندوق های رای، محیط شمارش آراء و سیستم های کامپیوتری را که برای ورود آراء در نظر گرفته شده است بازدید کرده و نحوه انجام کارها در اختیار آنان گذاشته شده است. نزدیک به 7 هزار نفر در این مرکز مسئولیت شمارش آراء را خواهند داشت.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: به عنوان شورای عالی انتخابات آماده هستیم، تمام تیم‌های وابسته به ما تمام اقدامات لازم را انجام داده‌‌اند؛ از 60 کشور جهان 123 ناظر دولتی به همراه نمایندگان احزاب سیاسی نظارت بر روند رای گیری را انجام خواهند داد. آراء اخذ شده از کشورهای خارجی از ساعت 17:00 شروع به شمارش خواهد شد. در تمام نقاط ترکیه تدابیر لازم اندیشیده شده است. نتایج اولیه انتخابات حدود ساعت 23:00 به وقت محلی ترکیه اعلام خواهد شد. تمام تلاش ما این است که نتایج قبل از ساعت 24:00 اعلام شود.

انتهای پیام/

نظر شما