شناسهٔ خبر: 26292144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون منابع انسانی قوه قضاییه:

بازنگری در شیوه های دادرسی ضروری است

ساری - معاون منابع انسانی قوه قضاییه بازنگری در شیوه های دادرسی را ضروری دانست و گفت: باید قضازدایی جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا امینی صبح یکشنبه در همایش قضات استان مازندران یادآور شد: شیوه های دادرسی نیازمند بازنگری مجدد است و باید از ابزارهای مختلف نظیر آی تی برای تحول در دستگاه قضا فکر کنیم.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی از بانیان حکومت اسلامی بوده و در معماری قانون اساسی نقش اساسی داشته است.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به شخصیت مرحوم بهشتی اظهار داشت: به فرمایش حضرت امام راحل، مرحوم بهشتی به‌تنهایی یک ملت بوده است و باید یاد و خاطره این شهید والامقام را زنده نگه‌داریم.

وی با عنوان اینکه شهید بهشتی بالاتر از زمان دوره خود بوده است گفت: باید ابعاد شخصیتی شهید بهشتی تبیین شود و جدیت و پشتکار و اعتمادبه‌نفس شهید بهشتی ممتاز و برجسته بوده است.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه، نظم و انضباط و خستگی‌ناپذیری را از ویژگی‌های برجسته شهید بهشتی برشمرد و گفت: صعه صدر، حلم و بردباری از ویژگی‌های دیگر شهید بهشتی بوده است.

حجت‌الاسلام امینی با اظهار اینکه شهید بهشتی کارهای بزرگی را در زمان و فرصت کم انجام داده است گفت: انصاف به افزایش سرانه اجتماعی، همدلی و وحدت کمک می‌کند و انصاف در شخصیت شهید بهشتی از وی به‌عنوان شخصیت برازنده یادکرد.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه بابیان اینکه در جامعه شاهد برخی بدرفتاری‌های اجتماعی مواجه هستیم گفت: وقتی حس رفاقت و همدلی شکل گیرد بخشی از مشکلات امروز جامعه نیز قابل‌حل است.

وی با تأکید براینکه حق قضاوت و حکمرانی خود برای مردم قائل است گفت: در دهه چهارم انقلاب، باید سرمایه اعتماد مردمی را افزایش داد.

حجت‌الاسلام امینی نگاه تحول‌گرا در دستگاه قضا را امری مهم برشمرد و گفت: انقلاب اگر دردست مدیرانی قرار گیرد که نگاه تحولی و صعه صدر نداشته باشند با مشکل مواجه می‌شود.

وی بابیان اینکه مدل قانون‌گذاری ما مدل وصل پینه است و چارچوب‌های روشنی برای پیشرفت کشور نداریم گفت: این قوانین مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند و دست قضات را می‌بندد.

وی بابیان اینکه تقریباً نیمی از مبادلات اقتصادی برابر دو برابر تولید ناخالص ملی کشور با چک انجام می‌شود گفت: در سال ۹۵ در ردیف ششم موانع کسب‌وکار، چک برگشتی قرار دارد.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه یادآور شد: تقریباً در هر استان دومین یا سومین مسئله، مربوط به سند عادی است و باید موانع فراروی برطرف شود.

نظر شما