شناسهٔ خبر: 26291755 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فرمانده ناجا عنوان کرد

خودروسازها استانداردها را رعایت نکنند،ناجا از تولید آن‌ها جلوگیری می‌کند/خودروهای وارداتی برای تردد در کلانشهر ها باید با استاندارهای کشور ما هماهنگ باشد

خبرگزاری میزان- سردار اشتری گفت: اولویت پلیس راهور کاهش میزان تلفات جاده ای است و در بخش دیگری شناسایی نقش دیگر سازمان ها و مسئول سازی این دستگاه ها و مسولیت و توجه مردم و رانندگاناست.

صاحب‌خبر -

راه اندازی  قرارگاه کاهش میزان تلفات جاده ای /اولویت پلیس راهور کاهش میزان تلفات جاده ای استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان فرمانده ناجا در اولین نشست تخصصی روسا و مدیران پلیس راهور ناجا در سخنانی اظهار کرد: امیدوارم این نشست‌های تخصصی باعث افزایش بهره وری پلیس راهور در اقصی نقاط کشور باشد.


سردار حسین اشتری ادامه داد: پلیس راهور در قرارگاه نوروزی سال ۹۷و مناسبت‌ها و مراسمات از جمله مراسم ارتحال و تعطیلات عید فطر خوش درخشیدند. خدمت رسانی پلیس راهور همزمان با تعطیلات تابستانی تا پایان شهریور ادامه دارد و از ابتدای مهر ماه باز هم یک ماموریت جدید برای پلیس راهور آغاز می‌شود.


اشتری با تشکر از خدمات رسانه‌ها گفت: پل ارتباطی مردم و مسوولان ناجا رسانه ها هستند. انصافا امروز نقش رسانه و مجموعه های اطلاع رسانی بسیار موثر است. مطالب پلیسی و انعکاس آنها به شهروندان، به واسطه حضور خبرنگاران اتفاق می افتد.


فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اولویت های خودمان را مشخص کنیم و برای اجرای این اولویت‌ها مسئول بگذاریم و اولویت هابی که مشخص شده پیگیری شود. اولویت کلی منطقه ای و استانی باید لحاظ شود. اولویت راهور کاهش میزان تلفات جاده ای است و در بخش دیگر شناسایی نقش دیگر سازمان ها و مسئول سازی این دستگاه ها و جلب توجه مردم و رانندگان است. این اولویت سازی بخش بندی شده است تا این مهم به سرانجام برسد؛ از این رو قرارگاه کاهش میزان تلفات جاده ای در پلیس راهور راه اندازی شد.


اشتری تاکید کرد: وظیفه شما مدیران این است که برای رسیدن به این هدف مقدس تمام تلاش خود را انجام دهید. ایمنی جاده ها و وسایل نقلیه و آگاه سازی شهروندان برای کاهش میزان تلفات، بسیار مهم است.  درست است که به نسبت جمعیت و وسایل نقلیه موجود سفرها افزایش پیدا کرده اما آمارها در  نوروز ۹۷ نشان داد؛ تردد ۱۵درصد افزایش یافته و سفرها نیز طولانی تر شده است .

وی تصریح کرد: با توجه به این آمارها ایده آل ناجا این است که تصادفات به کمترین حد برسد. نیروی انتظامی پشتیبانی‌های لازم را از پلیس راه داشته و خواهد داشت. در سال گذشته محدودیت‌هایی داشتیم اما به نسبت به بقیه پلیس‌ها به پلیس راهور نگاه ویژه داشتیم. بخش عمده خودروهای به روزی که تحویل گرفتیم و بیش از سی درصد اعتبارات ناجا به پلیس راهور اختصاص یافت. باید از هر تکنولوژی و ابداعی که ما را یاری می‌کند استفاده کنیم. پلیس راهور از نظر پشتیبانی خلل و کمبودی نخواهد داشت. در حدی که بتوانیم کمک می‌کنیم تا بر اساس مصوبات قرارگاه، کاهش میزان تلفات را جهادی پیش ببریم .


فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: باید سهم دستگاه‌ها با صراحت مشخص شود. اگر خودروسازها ایمنی لازم و استانداردهای لازم را ندارند، باید این موضوع را ابلاغ کرده و از استفاده این خودروها جلوگیری کرد. استاندارها باید از سوی خودروسازان رعایت شود، در غیر این صورت ناجا از تولید آن‌ها جلوگیری می‌کند. سیستم های ایمنی خودروها باید استانداردسازی شود و جاده ها و نقاط حادثه خیز رفع خطر شوند .


اشتری با بیان این مطلب که نگران اعلام نقاط حادثه خیز نباشید، شما به عنوان روسای پلیس راهور اعلام کنید ما به وزیر راه و وزیر کشور اعلام کرده و حتی در دولت هم پیگیر آن خواهیم بود، ادامه داد: جان مردم برای ما بسیار مهم است و بستر را برای سفر ایمن برای مردم فراهم می کنیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: چندین سال است که نقاط حادثه خیز را اعلام می کنیم، باید پیگیر باشیم که این نقاط رفع خطر شوند تا به کی باید مدام اعلام کننده باشیم؛ بالاخره باید این موانع بر طرف شود و طی یک برنامه جهادی نقاط حادثه خیز را حل کنیم یا راهی را که خطر ناک است، مسدود شود و با بسیج همگانی مشکل را رفع کنیم . چه معنی دارد جاده ای سی سال قتلگاه باشد، وظیفه ما در پلیس راهور مطالبه گری است. باید با جدیت کارمان را انجام بدهیم .


اشتری با اشاره به اینکه باید به اعتماد مردم توجه کرد، افزود :مردم ما، مردم با فرهنگی هستند در نظرسنجی‌ها هم اعتمادشان به ناجا خوب بوده است، مجموعه راهور ما در نظرسنجی خیلی خوب اعتماد مردم را جلب کرده و این خیلی خوب است و سرمایه عظیمی برای پلیس محسوب می‌شود.


وی بر لزوم اشکال مختلف اطلاع رسانی به مردم تاکید کرد و افزود: از مردم بخواهیم که قوانین را رعایت کنند. یک درصد از رانندگان به هر دلیل قوانین را رعایت نمی‌کنند که با ابن درصد باید بر اساس قانون و بدون چشم پوشی با آنها برخورد کرد. راننده ای که سرعت زیاد داشته و سبقت غیر مجاز دارد، باید خودروی سواری اش متوقف شده و به پارکینگ منتقل شود. این هم به نفع راننده خاطی و هم به نفع همه رانندگان است.


فرمانده ناجا با اشاره به اینکه اعمال قانون باید با خوش رویی و حفظ ادب از سوی ماموران راهور انجام شود، تصریح کرد: اجرای قانون باید با احترام و ادب همراه باشد و مردم هم این ادب را می پسندند. فرهنگ ماموران راهنمایی خوب و رو به جلو است.  پلیس راهور باید در اعمال قانون ها طوری اعمال قانون کند که جانش در اولویت باشد و نیاز به درگیری نیست. اگر راننده ای خاطی بود و به فرمان عمل نکرد، درگیر نشوید. الان در پلیس راهور از تجهیزات ویژه و به روزی استفاده می‌شود. پلاک خودرو را اعلام کنید تا در لیست بعدی با خودروی خاطی برخورد شود لزومی به درگیری نیست که جان ماموران به خطر بیفتد.


اشتری تاکید کرد: درصد رأفت ماموران پلیس راهور با شهروندان باید بیشتر باشد. ما با هر هنجار شکنی طبق قانون رفتار می‌کنیم آلودگی صوتی، بی حجابی  و سرعت های سرسام آور از سوی قانون به ما محول شده است. باید با این ناهنجاری های که در داخل خودرو اتفاق می افتد برخورد شود. دور دور کردن خودرو ها در برخی از خیابان ها باید متوقف شود. مردم و کسبه اگر شاکی هستند باید با رانندگان متخلف برخورد شود.  مقرارت برای ما مهم است.


وی ادامه داد: دودی کردن شیشه ها باید مورد توجه قرار گیرد، خودرویی که داخل آن معلوم نیست باید متوقف شود و خودرویی که شیشه آن بیش از حد معمول دودی شده است، باید مورد برخورد قرار گیرد اتفاقاتی در داخل این خودرو ها رخ می دهد که باید از آنها جلوگیری شود.


اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خودروهای وارداتی که در خیابان های پایتخت و کلان شهر ها تردد می‌کنند، گفت: این خودرو ها باید با استاندارهای کشور ما هماهنگ باشد، سیستم صوتی این خودرو ها و درصد دودی بودن شیشه های آن ها باید با استاندارهای ایران هماهنگی داشته باشد و بعد از استاندار سازی اجازه تردد پیدا کنند .


فرمانده ناجا گفت: باید امنیت برای همه و خصوصا امنیت برای خانم هابی که به تنهایی تردد می کنند، فراهم شود. تاکید می‌‎کنیم نوع آوری و ابتکار عمل در پلیس راهور بیشتر از قبل باشد .


وی با اشاره به استان های که تلفات رانندگی بیشتری دارند گفت باید تلاش کنیم و اخطارهای لازم را اعلام کنیم تا این آمارها کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما