شناسهٔ خبر: 26291453 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2 شکارچی غیر بومیدر دامنه های کوه سهند دستگیر شدند

رئیس اداره محیط زیست مراغه گفت: دو شکارچی متخلف غیر بومی در دامنه‌های کوه سهند با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست

صاحب‌خبر -

رئیس اداره محیط زیست مراغه گفت: دو شکارچی متخلف غیر بومی در دامنه‌های کوه سهند با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست در مراغه دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا زارع در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستگیری دو شکارچی متخلف در دامنه‌های سهند در این شهرستان، اظهار داشت: ماموران حفاظت محیط زیست مراغه موفق شدند با تلاش شبانه روزی و رصدهای انجام شده 2 شکارچی غیر مجاز را در دامنه‌های جنوب سهند شناسایی و دستگیرکنند.

وی افزود: براساس گزارش‌های مردمی این دو شکارچی متخلف در حین شکار در دامنه‌های جنوبی اطراف سهند از طرف روستای کردده در دره شیدان به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان افتادند.

زارع، اظهار کرد: از افراد دستگیر شده یک قطعه کبک شکار شده، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی به همراه 67 عدد فشنگ و نیز فشنگ‌های مخصوص شکارگرگ و گراز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه، اظهارکرد: این دو شکارچی متخلف برای زنده گیری کبک صدای آنها را پخش کرده و با گذاشتن تله‌های دست ساز اقدام به شکار و زند گیری کبک می‌کردند.

زارع ادامه داد: پرونده متهمان دستگیر شده با تکمیل در یگان حفاظت محیط زیست برای تعیین تکلیف به مراجع قضایی شهرستان تحویل شده است.

وی تصریح کرد: هرگونه شکار با جواز یا بدون جواز به خصوص در فصل جفت گیری، تخم گذاری ممنوع و خلاف قانون است و با شکارچیان متخلف و غیر مجاز طبق قانون برخورد می‌شود.

گفتنی است ، کوه سهند یکی از زیستگاه‌های کشور بوده که گونه‌های جانوری مختلف وحشی و پرندگان نادر در آن زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما