شناسهٔ خبر: 26291040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهید چمران یک انقلابی تمام عیار بود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شهید چمران نخستین کسی بود که عنوان سرداری را از امام دریافت کرد و یک انقلابی تمام عیار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامرضا  جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور شامگاه شنبه در آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی با شعار «انقلاب ادامه دارد» به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید اظهار داشت: شهید چمران ترکیبی از ویژگی‌های متضاد در وجود یک انسان بود و در طول حیات پر برکت بخش‌های مختلفی از زندگی او می‌تواند برای همه ما درس و الگو باشد.

وی با بیان این‌که به لحاظ علمی، دانشمند، اهل مطالعه و در رشته تحصیلی خود در سطوح عالی قرار داشت و با اشاره به جنبه انقلابی و مبارزاتی او قبل و بعد از انقلاب، ادامه داد: به لبنان آمد و پرچم مبارزه در برابر اسرائیل را برافراشت و در میان جوانان فلسطینی و مظلومین حرکتی را تحت عنوان حرکت امل به رهبری موسی صدر ایجاد کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شهید چمران علاوه بر ساماندهی نیرو‌های جوان، در کنار آن‌ها در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقابله کرد و اگر امروزه شاهد مقاومت مردم هستیم، ناشی از تلاش‌های شهید چمران و موسی صدر است.

وی با اشاره به این‌که شهید چمران نخستین کسی بود که عنوان سرداری را از امام دریافت کرد اظهار داشت: با وجود مسئولیت وزارت دفاع و نماینده امام در شورای عالی دفاع، اما در پاوه به عنوان سرباز حضور داشت و یک انقلابی تمام عیار است که امام و رهبری بر وجود چنین شخصیت‌هایی تأکید دارند.

جلالی با بیان این‎ که شهید چمران در دفاع از رهبری اسلحه به دست می‌گیرد و به لحاظ نظامی نگاه تاکتیکی در جنگ و استراتژیک داشت و فرمانده نظامی، انقلابی و میدانی بود، ادامه داد: ایشان مبارزی دشمن‌شناس بود و در هر حوزه، دشمن و تحلیل‌های او را می‌شناخت و با دشمن همواره در مبارزه بود و تخصص دشمن‌شناسی پیدا کرده بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که شهید چمران تا آخرین لحظه هم انقلابی بود هم انقلابی ماند، افزود: کسی که با مدارک تحصیلی بالا، یک فرمانده میدانی در صحنه دهلاویه، سوسنگرد یا پاوه می‌شود نشان دهنده آن است که درجات علمی و مسئولیتی آن را گم نکرده است.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از نزدیک با شهید چمران زندگی کردند و می‌توان از آن استفاده کرد، گفت: شاید اگر در کشور دیگری بود، چندین فیلم و اسطوره از آن ساخته می‌شد، ما قهرمان‌های ملی داریم، اما به آن‌ها نمی‌پردازیم و بسیج اساتید نسبت به این شهید توجه بیشتری داشته باشد و به عنوان الگویی برای اساتید، مسئولان و مردم بازشناسی و ارائه شود.

جلالی با تبیین تهدیدات آمریکا، استراتژی آن، خروج از برجام و برنامه‌ی که علیه ایران طراحی ادامه داد: آمریکایی‌ها در برجام احساس می‌کردند فشارهای آن‌ها زمینه افزایش فشار‌های را فراهم می‌کند؛ همچنین تعهدات جمهوری اسلامی در برجام به عنوان کف قابل قبول برای ادامه مذاکرات باقی بماند و آمریکا یا برود یا تعهدات را لغو کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: آمریکا تلاش کرد برجام را به عنوان پایه برای افزایش تحریم‌ها و جهت برای ترس از بازگشت ایران به حالت قبل از برجام نگه دارد؛ آمریکایی‌ها معتقد هستند که برجام به اندازه‌ای توانسته خواسته‌های ایران را حفظ کند و ایران به دنبال حفظ و نگهداری آن است پس آن را به عنوان پایه برای تحریم قرار دهند.

وی با اشاره به این‌که اروپایی‌ها را وارد کردند تا با وعده و وعید‌های الکی ایران را نگه دارند، بیان کرد: به اعتقاد آمریکا برجام لازم است، اما کافی نیست و باید درباره دیگر موارد صحبت کرد؛ برجام به اهرم فشار برای آمریکایی‌ها تبدیل شده تا بتوانند در سایر موضوعات از آن استفاده کرد.

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها احساس می‌کنند جنگ اقتصادی آن‌ها نسبت به ایران موثر بوده و سعه صدر در میان مسئولان باعث چند تصمیمی شده است و احساس می‌کنند که تحریم بر مردم اثر گذاشته است؛ در پنل آمریکا علیه ایران، یکی از گزینه‌ها موضوع جنگ است، اما در عرصه‌های نظامی برای صحبت کردن با نظامی طرف مقابل الف. بای وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: برای ایجاد بازدارندگی در کشور باید قدرت تولید و این قدرت را باید انباشت کرد و در قالب مانور‌ها نمایش دهیم تا دشمن از درک قدرت ما به بازدارندگی برسند.

جلالی با اشاره به این‌که حدود ۵ سال بخش زمینی کشور متمرکز شدند تا گزینه زمینی حمله را از بین ببرند، ادامه داد: در حوزه استراتژیک، ساختاری، زمینی و پدافند عامل اقدامات مجموعه‌ی انجام شد و همه صحنه‌های درگیری با آمریکا طراحی شد که بخشی از آن در قالب زیرزمین موشکی نمایش داده شد.

وی با بیان این‌که ساختار نیروی زمین ارتش و سپاه بازسازی شد و به عنوان الگوی مبارزه رسیده است، اظهار داشت: فرماندهان ارشد آمریکایی‌ها می‌گویند ایران امکان حمله نظامی را از بین برد؛ در حوزه دریایی نیز ورود کردیم و به گونه قدرت و ظرفیت به لحاظ ساختار، استحکام و پدافند غیرعامل طراحی شد که در حوزه خلیج فارس به قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: در حوزه موشکی و هوایی صرفا شلیک را آشنا بودیم، اما امروزه به سطحی رسیده‌ایم که می‌توانیم متناسب با نیاز‌ها طراحی و به تولید انبوه برسانیم و شهر موشکی ایجاد کرد و در حوزه موشکی هم به بازدارندگی رسیدیم.

جلالی با اشاره به این‌که در حوزه بسیج ۲۰ میلیون نفر را ساماندهی و حداقل ۱۰ میلیون رزمنده در قالب گردان آماده و در مرز با لباس بسیجی آماده کردیم که به معنای قدرت بازدارندگی جمعیتی است، خاطرنشان کرد: مولفه‌های قدرت در حوزه نظامی کاملا جدی و گزینه جنگ نظامی بیشتر یک بلف سیاسی است و همواره خود را به عنوان ملت صلح‌طلب معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که در تمام مفاهیم استراتژیک کشور، مفاهیم دفاعی و پدافندی است، گفت: دفاع از یک کشور و ملت حق طبیعی همه ملت‌ها است و توانستیم آن را نشان دهیم و در شرایط موجود از جنگ ترساندن بازی در استراتژی دشمن است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به این‌که در شرایط فعلی کشور ارجحیت منافع ملی بر منافع گروهی و حزبی است، ادامه داد: در این شرایط به وحدت ملی باید پرداخته شود امام راحل نیز بر وحدت کلمه تأکید کرده‌اند؛ تضعیف همدیگر توسط اصولگرا و اصلاح طلب به نفع دشمن است.

جلالی با بیان این‌که آمریکایی‌ها می‌دانند در حوزه نظامی نمی‌توانند ورود کنند بنابراین تمرکز خود را بر ابزار‌های فشار‌های مادون جنگ قرار داده‌اند، افزود: این نوع ابزار مجموعه‌ی از فشار‌های اقتصادی در قالب تحریم و به ویژه فشار بر شرکت‌های خصوصی است.

وی با اشاره به این‌که مسئولان سیاسی و گروه‌ها روزه سیاسی گیرند و حرف اختلاف‌آمیز نزنند، بیان کرد: مردم ما باید نسبت به صحنه‌ها هوشیاری داشته باشند و سواد بصیرت سیاسی، رسانه‌ی و سایبری آن‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خوزستان

برچسب‌ها:

نظر شما