شناسهٔ خبر: 26290866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس فتای اصفهان:

هک شدن ایمیل با بی احتیاطی افراد مرتبط است/رمزهای ساده ممنوع

اصفهان - رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: هک شدن ایمیل از مواردی است که با بی احتیاطی افراد مانند انتخاب رمز ساده و قابل دسترسی با توجه به اطلاعات دیگران مرتبط است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هک شدن ایمیل و برداشت غیرمجاز از حساب افراد از موارد شکایت شهروندان به پلیس فتای اصفهان است، اظهار داشت: مردم باید در مواجهه با سایت‌های تبلیغاتی و فروش کالا، مسایل امنیتی را رعایت کنند چراکه بسیاری از موارد سرقت اطلاعات در پی خرید از سایت‌های غیرمعتبر و افشا شدن رمز حساب انجام می‌شود.

وی افزود: در هنگام خرید از سایت‌های خرید باید دقت کنید که سایت علاوه بر مجهز بودن به نشان اعتماد الکترونیک و آدرس معتبر URL، پس از هدایت خریدار به صفحه بانک دارای صفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز باشد و از جعلی نبودن صفحه بانک مطمئن شویم.

واریز وجه پیش از دریافت کالا پیشنهاد نمی‌شود

رئیس پلیس فتای اصفهان با بیان اینکه به طور کلی واریز وجه پیش از دریافت کالا پیشنهاد نمی‌شود، ابراز داشت: در مواردی که شخص هزینه کالا را پرداخت می‌کند اطمینانی از  صحت اجناس و هم رتبه بودن کیفیت با قیمت وجود ندارد، بهتر است شهروندان از سایت‌هایی اقدام به خرید کنند که پس از دریافت کالا و اطمینان از سلامت اقدام به دریافت وجه می‌کنند و امکان بازپس فرستادن کالا در صورت نقص وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات حساب‌ها، ایمیل، و فضای مجازی جزو اسرار شخصی است و نباید در اختیار دیگر افراد قرار گیرد، بیان داشت: عدم مدیریت درست اطلاعات خصوصی از هر نوع چه رمزهای حساب و چه عکس، اسرار خانوادگی، شخصی و غیره می‌تواند منجر به سوءاستفاده دیگران و هتک حیثیت افراد شود و شکایاتی در این زمینه داشتیم.

هک شدن ایمیل با بی احتیاطی افراد مرتبط است

مرتضوی با اشاره به اینکه هک شدن ایمیل از دیگر مواردی است که با بی احتیاطی افراد مرتبط است، بیان داشت: در اختیار گذاشتن رمز برای دیگران و یا عدم دقت در حفظ آن در جای مطمئن، در نظر گرفتن رمزهای ساده و قابل دسترسی که با توجه به اطلاعات دیگران به طور مثال از روی تاریخ تولد فرد قابل دسترس است در هک کردن رمز ایمیل تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: باید دقت کنیم که رمزهای پیچیده از عدد و حروف غیرقابل شناسایی توسط دیگران انتخاب و در نگهداری آن مطمئن باشیم که در این صورت هیچ هکری نمی‌تواند ایمیل ما را هک کند.

نظر شما