شناسهٔ خبر: 26289054 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

فروش پایین‌تر از انتظار گلکسی اس 9 در بازار

‌ آی تی ایران

صاحب‌خبر -

طبق گزارشی از منابع نزدیک به سامسونگ، این شرکت موفق نخواهد شد تا پایان سال 2018، به هدف فروش 350 میلیون عددی آخرین مدل گوشی هوشمند خود دست یابد. از آنجاییکه فروش گوشی گلکسی اس 9 در بازار کشور چین با چالش روبرو شده، بیسیاری از تحلیل گران عنوان می‌کنند که رسیدن به هدف فروش 350 میلیونی از این دستگاه عملا غیر قابل دستیابی خواهد بود.

سامسونگ ابتدا پیش بینی کرده بود که در سال 2018، 320 میلیون دستگاه گوشی به فروش خواهد رساند اما با استقبال خوب از گلکسی اس 9 هنگام پیش فروش، سامسونگ متقاعد شد که می‌تواند 9.4 درصد بیشتر از رقم اعلام شده -350 میلیون عدد- فروش داشته باشد. اما حالا ظاهرا ثابت شده که این رقم بیش از اندازه خوشبینانه اعلام شده است به خصوص از آنجاییکه این شرکت در سال گذشته تنها توانست 319.8 میلیون دستگاه به فروش برساند، رقمی که نشان می‌داد نرخ فروش محصولات سامسونگ(بنا به گزارش Strategy Analytics) از سال های 2015 تا 2017 رشد صفر درصدی داشته است.

در سه ماهه اول سال 2018، سامسونگ موفق شد 78 میلیون گوشی هوشمند بفروشد. Noh Geun-chang تحلیل گری از شرکت HMC Investment & Securities، پیش بینی کرده که سامسونگ در سه ماهه دوم نیز 73 میلیون دستگاه به فروش می‌رساند، رقمی که نسبت به سه ماهه اول سال کاهش داشته است.

این گزارش حاکی است که به بخش تولید موبایل سامسونگ دستور داده شده که برای افزایش فروش، در بخش بازاریابی بیشترین تلاش خود را اعمال کنند. سهام بازار سامسونگ، به عنوان صاحب بزرگ‌ترین بازار در دنیا یعنی کشور چین- نیز سال گذشته به زیر 1 درصد سقوط کرده در حالیکه سال 2013 ارزش آن 20 درصد بیشتر بوده است.

 

نظر شما