شناسهٔ خبر: 26289026 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

افزایش تعداد سربازان انگلیسی دارای مشکلات روانی

نتایج هشدار دهنده یک گزارش نشان می‌دهد در پنج سال گذشته، روزانه یک سرباز انگلیسی به دلیل مشکلات سلامت روانی از نیروهای مسلح این کشور انفصال از خدمت گرفته است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /براساس گزارش "خیریه کمک به قهرمانان" در مجموع تقریبا دو هزار نفر از نیروهای مسلح انفصال از خدمت دریافت کردند و هر ساله این تعداد در حال افزایش است. سال گذشته 499 نفر به خاطر مشکل سلامت روانی از نیروهای مسلح اخراج شدند که این رقم دو برابر رقم 263 نفری است که در سال 2012-2013 انفصال یافتند، زمانی که بیش از هر زمان دیگری نیروها در خارج از کشور به کار گرفته شدند. این رقم در سال 2014-2015 به 359 نفر رسید و آمار سال گذشته 473 نفر بود که مجموع آنها 1938 نفر است.

کوین گری چهل و هفت ساله می گوید که چگونه زندگی وی براثر "اختلال استرسی پس از ضایعه روانی" و اخراج از واحد توپخانه ارتش در 1995 پس از هشت سال خدمت از بین رفت. وی می گوید: یک روز احساس می کنی که همچون ضد گلوله هستی و روز دیگر حس می کنی که از پر نیز شکننده تری. تحمل اخراج به خاطر اختلال روانی سخت بود.

راب شنتون، چهل و پنج ساله سرگرد سابق ارتش بود که بیست و یک سال خدمت و در ماموریت ها در بوسنی، کوزوو، ایرلند شمالی و افغانستان شرکت کرد. وی هجده سال از افسردگی رنج برد و با وجود این که برای رهایی و کنترل آن تلاش کرد، در نهایت به اختلال استرسی پس از ضایعه روانی دچار و سال 2016 از ارتش اخراج شد.

خیریه کمک به قهرمانان از این که می بیند دولت انگلیس که پنجمین بودجه دفاعی را در جهان دارد، اما از این پرسنل دچار مشکلات روانی حمایت نمی کند، مایوس شده است. این خیریه هشدار داده است چهل و نه نفر دیگر که در حال خدمت در ارتش هستند تا یکشنبه آینده از خدمت انفصال خواهند یافت.  / باشگاه خبرنگاران

 

 

نظر شما