شناسهٔ خبر: 26289010 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آخرین اخبار از سو قصد به جان رئیس‌جمهوری زیمبابوه

اگرچه رئیس‌جمهوری زیمبابوه از سو قصد امروز جان سالم به در برده است، اما تعدادی از شخصیت های برجسته این کشور از جمله همسر وی از مجروحان این حادثه می باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، محل گردهمایی انتخاباتی «امرسون منانگاگوا» (Emmerson Mnangagwa) رئیس جمهوری زیمبابوه و هوادران وی در ورزشگاه «وایت سیتی» ساعاتی پیش هدف انفجاری مهیب قرار گرفت.

بر اساس آخرین اطلاعات واصله، معاون رئیس جمهوری، وزیر محیط زیست، همسر و یکی از محافظان وی به همراه تعدادی از مقامات زیمباوه در این حادثه مجروح شده‌اند؛ اما وی از این حادثه جان سالم به در برده است. نیروهای امنیتی و پلیس این کشور اعلام کردند که اوضاع را به صورت کامل تحت کنترل داشته و تحقیقات درباره ابعاد مختلف این رویداد را آغاز کرده اند.

تا کنون  هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است

این در حالیست که تا کنون  هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. این در حالیست که رئیس جمهوری زیمبابوه چهارشنبه ۹ خرداد ماه سال جاری اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور در ۳۰ جولای سال جاری میلادی (هشتم مرداد ماه) به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

رئیس جمهوری زیمبابوه همچنین در ادامه تاریخ برگزاری دور دوم انتخابات مذکور را نیز در صورت نیاز، ۸ سپتامبر سال جاری میلادی عنوان کرده بود. انتخابات مذکور در زیمبابوه برای اولین بار پس از ۳۷ سال برگزار خواهد شد.

نظر شما