شناسهٔ خبر: 26288968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

داعش از حسکه سوریه رخت بربست

نیروهای سوریه دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا هستند گروه‌های باقی مانده از داعشی‌ها در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه را از این منطقه بیرون راندند و به این ترتیب استان حسکه برای اولین بار از زمان اشغال این استان توسط گروه‌های تکفیری در سال 2013، از وجود افراط‌گرایان پاکسازی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

طبق گزارش منتشر شده از سوی نیروهای سوریه دموکراتیک و نیز دیده‌بان حقوق بشر سوریه این نیروها موفق شدند گروه‌های باقی مانده از تروریست‌های داعش را از استان حسکه سوریه بیرون برانند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات پاکسازی را در سه نقطه در استان حسکه که داعش در آنجا حضور داشت، به اتمام رساندند. اکنون برای اولین بار از سال 2013 استان حسکه به شکل کامل از وجود داعشی‌ها و تکفیری‌ها خالی شده است.

مصطفی بالی، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک نیز تاکید کرد: دیگر گروه تروریستی داعش در حسکه وجود ندارد. استان حسکه برای اولین بار از سال 2013 به شکل کامل آزاد شد.

نیروهای سوریه دموکراتیک در تاریخ یکم مه آغاز مرحله پایانی عملیات علیه گروه تروریستی داعش در شرق سوریه را اعلام کردند.

این نیروها ائتلافی شامل شبه‌نظامیان کرد و عرب تحت حمایت ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا است که کنترل مناطق گسترده‌ای از شمال و شرق سوریه را از سال 2015 در دست دارند.

 

نظر شما