شناسهٔ خبر: 26288687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

همدان ۲۰۱۸؛ فرصتی برای ابلاغ ارزش‌های اسلامی

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصتی بسیار مغتنم جهت بهره‌گیری از حاضرین در آن رویداد به عنوان مبلغین و مروجین معروفات و اصول و ارزش‌های نظام اسلامی در جهان است.

صاحب‌خبر -

همدان 2018؛ فرصتی برای ابلاغ ارزش‌ها

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در نگاه توحیدی توجه به مناسبت‌ها یکی از ضرورت‌ها است.
وی افزود: توجه به مناسبت‌ها به جهت اهمیت مسائل تبلیغی و فرهنگی است تا جایی که در اواخر عمر نبی اکرم(ص) آیه «أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ ..؛ ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای ...»(مائده/ ایه 67) از سوی خداوند بر ایشان نازل شد.
حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: آیه مذکور به اهمیت والای امر تبلیغ و فرهنگ می‌پردازد به گونه‌ای که عدم انجام آخرین ابلاغ خداوند از سوی پیامبر(ص) به معنای به انجام نرسادن رسالت پیامبری ایشان است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: بنابراین اهمیت کار فرهنگی با بهره‌گیری از مناسبت‌ها یکی از اولویت‌ها، ضرورت‌ها و الگو‌های تربیتی و تبلیغی مهم در نظام توحیدی و اسلامی است، امروز نیز باید از این الگو تبعیت شود.
وی عنوان کرد: هر فعالیتی که در سطح کشور و استان به وقوع می‌پیوندد باید در آن، کار تبلیغی و تربیتی مد نظر بوده و دارای پیوست فرهنگی باشد، رویداد همدان 2018 نیز فرصتی بسیار مغتنم جهت بهره گیری از حاضرین در آن رویداد به عنوان مبلغین و مروجین معروفات و اصول و ارزش‌های نظام اسلامی در جهان است.
حجت‌الاسلام دشتکی بیان کرد: مصداق عینی مطالب ذکر شده، اعزام مبلغانی از سوی پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام به اقصی نقاط سرزمین‌های اسلامی جهت ترویج یکتا پرستی و نظام توحیدی بود در همین راستا کمیته فرهنگی رویداد 2018 با مسئولیت، اداره تبلیغات اسلامی استان شکل گرفت.
وی گفت: اولین جلسه کمیته فرهنگی رویداد 2018 با حضور اعضای حقیقی و حقوقی، با 12 مصوبه به تصویب رسید که برجسته نمودن ارزش‌ها و فرهنگ دینی استان، تبلیغات محیطی هوسمند و هدفمند، سازگار با لطافت روح انسان، برجسته نمودن نخبگان و نوابغ علمی، تاریخی، تبلیغی و تربیتی استان و کشور و توجه به ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی استان و معرفی آنها در قالب‌های هنرمندانه از جمله رویکرد‌های مهم این کمیته بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: سرحلقه رویکرد‌های کمیته فرهنگی همدان 2018، ارائه بسته فرهنگی، تبلیغی و هنری برای این رویداد بود که با 4 اولویت مهم تهیه و در اختیار اعضا قرار گرفت.
وی یادآور شد: برنامه‌های اجرایی اعضا و ادارات حاضر در کمیته در جلسه دوم این مجموعه که در 2 هفته آینده برگزار می‌شود به تصویب خواهد رسید.
انتهای پیام

نظر شما