شناسهٔ خبر: 26287779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین اخبار جهان (7-19)

العبادی رئیس ائتلاف النصر و صدر رئیس ائتلاف سائرون اعلام کردند که برای تشکیل دولت با یکدیگر متحد می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما؛ جديدترين اخبار و رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است.

آمریکا

/نشریه آتلانتیک: رئیس جمهور آمریکا به بحران سازی ادامه می دهد زیرا وی برای حفظ پایگاه حمایت خود به آنها نیاز دارد.

/آسوشیتدپرس از واشنگتن،دعوایی که آمریکا با نزدیک ترین شرکای تجاری خود شروع کرد به تدریج قربانیان بیشتری می گیرد و بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط را در نقاط مختلف این کشور درگیر خود می کند.

/دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود در ایالت نوادا گفت: پیمان نفتا برای ما فاجعه بوده و در نتیجه این پیمان آمریکا سالانه صد میلیارد دلار در تجارت با مکزیک از دست داده است که باور کردن این موضوع بسیار سخت است.

یمن

/تشدید درگیری ها بین نیروهای نظامی دولت یمن و انصارالله سبب شده است با توجه به نبود مایحتاج ضروری شامل مواد غذایی، پوشاک و آب آشامیدنی هزاران نفر از ساکنان بندر راهبردی حدیده منازل خود را ترک کنند.

/با هدف مقابله با پیشروی مزدوران ارتش سعودی در شرق پایگاه الدخان در جیزان عربستان، مواضع این نیروها با موشک زلزال-یک و گلوله های توپخانه و خمپاره هدف قرار گرفت در نتیجه تعدادی از مزدوران کشته و زخمی شدند.

اوپک

/روسیه روز شنبه و به دنبال یک هفته دیپلماسی فشرده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که سرانجام نیز توانست از شکاف فزاینده خسارت بار میان ایران و عربستان سعودی به عنوان دو رقیب اصلی در این سازمان اجتناب کند اعلام کرد به تلاش های اوپک برای افزایش تولید به منظور پاسخگویی به نیاز فزاینده جهانی می پیوندد.

ترکیه

/از زمان کودتای نافرجام در ترکیه در سال 2016 تا کنون بیش از سیصد دیپلمات ترکیه ای به آلمان پناهنده شده اند.

ایران

/در صورتی که ایران بتواند به نخستین تیمی تبدیل شود که مانع از گلزنی کریستیانو رونالدو کاپیتان و ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال در رقابت های جام جهانی فوتبال روسیه شود، نتیجه می تواند اهمیتی تاریخی داشته باشد.

/بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس ایران روز شنبه گفت ایران حتی پس از وضع تحریم ها علیه این کشور همچنان سطح صادرات خود را در حدود دو میلیون بشکه در روز حفظ خواهد کرد چرا که همیشه برای نفت ایران مشتریانی وجود دارد.

 اسپانیا

/در مجموع 769 مهاجر صبح شنبه طی سه عملیات در سواحل اسپانیا توسط اداره امداد رسانی دریایی اسپانیا نجات پیدا کردند.

عراق
/دهها نفر در اعتراض به حملات هوایی ارتش ترکیه به مناطق کردنشین شمال عراق، در شهر سلیمانیه عراق تظاهرات کردند.

/شبکه تلویزیونی المیادین از ائتلاف مقتدی صدر و حیدر العبادی خبر داد. العبادی رئیس ائتلاف النصر و صدر رئیس ائتلاف سائرون اعلام کردند که برای تشکیل دولت با یکدیگر متحد می شوند.

فلسطین

/ یک فلسطینی با خودرو سه نظامی صهیونیست را در بیت لحم در کرانه باختری زیر گرفت. این سه نظامی زخمی شده اند.
/ شبکه تلویزیونی القدس:فلسطینیان کرانه باختری بار دیگر در دفاع از نوار غزه به پا خاستند.

سوریه

/عناصر گروه تروریستی النصره به مقر لشکر هفتم ارتش سوریه در جنوب این کشور حمله کردند.

اتیوپی

/ انفجار بمب در محل گردهم آیی طرفداران نخست وزیر اتیوپی یک نفر کشته شد و دهها نفر زخمی شدند.

پاکستان

/طالبان پاکستان روز شنبه و به دنبال آنکه برای نخستین بار تایید کرد مولانا فضل الله سرکرده آن در حمله هفته گذشته هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شده است، اعلام کرد فرد تازه ای را به عنوان سرکرده خود انتخاب کرده است.

بحرین

/ یک مقام رسمی بحرینی در چارچوب تلاش ها برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی در گفتگو با پایگاهی صهیونیستی اظهار داشت، در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، بحرین اولین کشوری خواهد بود که روابطش را با اسرائیل آشکار می سازد.

فرانسه

/امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد از اعمال تحریمهای مالی اروپا ضد آن دسته از کشورهایی که با پذیرش آوارگان مخالفت می کنند، حمایت می کند.

نظر شما