شناسهٔ خبر: 26287686 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ایران مقابل اسپانیا ستاره بود

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرورزشی، بعد از بازی درخشان تیم ملی مقابل اسپانیا با مهدی هاشمی‌نسب مدافع سابق تیم ملی و مربی فعلی نساجی گفت‌وگویی انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

* تا الان بازی‌های جام جهانی را چگونه دیدید و تیم محبوب‌تان کدام است؟
به نظرم تیم‌های بزرگ هنوز آن طور که باید و شاید خودی نشان ندادند و آن طراوت و شادابی را با وجود حضور ستاره‌های پرتعداد نداشتند. من همیشه طرفدار آرژانتین بودم، ولی آرژانتین بسیار ضعیف کار کرده و من از دیدن تحقیر ستاره‌هایی مثل مسی، دیبالا، آگوئرو و ایگواین بسیار ناراحت شدم و حتی بعد از گل دوم کرواسی به آرژانتین توسط مودریچ از عصبانیت تلویزیون را خاموش کردم.

* عملکرد تیم ملی مقابل اسپانیا چطور بود؟
بازی تیم ملی امیدوارکننده بود. ما جلوی تیم بزرگی مثل اسپانیا با این همه ستاره چاره‌ای جز دفاع مطلق نداشتیم. تیم ما در تک‌موقعیت‌هایی که داشت، بسیار هوشمندانه و زهردار عمل کرد.

* بهترین بازیکن تیم ما چه کسی بود؟
به نظرم وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی و سیدمجید حسینی خیلی خوب بودند، ولی تیم ملی ایران مقابل اسپانیا ستاره بود و با جنگندگی و دوندگی زیاد جلوی فوق‌ستاره‌های اسپانیا عملکرد خیلی خوبی داشت.

* بازی مقابل پرتغال حکم مرگ و زندگی را برای ما دارد. این دیدار را چگونه می‌بینید؟
به نظرم بازی ما مقابل پرتغال سخت‌تر از دیدار با اسپانیا خواهد بود. باید مقابل آن‌ها یک تیم به تمام معنا باشیم. اگر بخواهیم بی‌نظم بازی کنیم، به سرنوشت دیدار با بوسنی دچار خواهیم شد.

* با توجه به اینکه خودتان یک مدافع بودید، چگونه می‌شود رونالدو را مهار کرد؟
باید قبول کنیم نفر به نفر حریف رونالدو نمی‌شویم. باید فضا را از او بگیریم، یک نفر با او من‌تومن کند و ۲ نفر هم کار پوشش را انجام دهند. رونالدو بازیکنی نیست که به راحتی موقعیت‌ها را از دست بدهد. هم روی ارسال‌ها، هم در ضربات ایستگاهی و شوت از راه دور و هم در شانس‌های تک به تک بسیار عالی عمل می‌کند. مهم‌ترین نکته‌ای که بچه‌های ما باید دقت کنند، این است که نباید مثل بازی مقابل اسپانیا در اطراف محوطه جریمه خطا کنیم، چون رونالدو نشان داده یک موقعیت برای او کافی است.

* چقدر شانس صعود برای ایران متصور هستید؟
تیم ما اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. من به شخصه به صعود خوشبین هستم. فقط امیدوارم مثل بازی مقابل اسپانیا و آرژانتین باشیم نه مانند دیدار مقابل بوسنی در جام جهانی قبلی.

* و سؤال آخر اینکه شانس کدام تیم را برای قهرمانی بیشتر می‌دانید؟
واقعاً پیش‌بینی قهرمان در این دوره بسیار دشوار است. به نظرم کرواسی بسیار عالی کار کرده و پدیده این دوره جام جهانی بوده است، ولی فکر می‌کنم تیم‌های برزیل، فرانسه و اسپانیا شانس بیشتری برای قهرمانی خواهند داشت.

نظر شما