شناسهٔ خبر: 26287559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتخابات ترکیه/ 2

415 ناظر بین‌المللی بر انتخابات سراسری ترکیه نظارت می‌کنند

انتخابات سراسری ترکیه امروز تحت نظارت بیش از 415 ناظر بین‌المللی از 8 سازمان جهانی، برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات سراسری ترکیه (پارلمانی و ریاست‌جمهوری) در حالی امروز (یکشنبه) برگزار خواهد شد که صدها ناظر بین‌المللی بر فرایند آن نظارت می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» 415 ناظر بین‌المللی از 8 سازمان جهانی روی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه نظارت می‌کنند.

این افراد همچنین می‌توانند روی شمردن تعرفه‌های رای نیز نظارت کنند البته به شرطی که در روند آن اخلال ایجاد نکنند. ناظران بین‌المللی سپس گزارشی از نحوه برگزاری و سلامت این انتخابات به سازمان‌های متبوع خود ارسال می‌کنند.

6 نامزد تصدی پست ریاست‌جمهوری و همچنین 4200 کاندیدای ورود به پارلمان ترکیه، روز گذشته (شنبه) آخرین مبارزات انتخاباتی و تبلیغات خود را انجام دادند و اکنون منتظر رأی مردم این کشور هستند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور فعلی ترکیه، از سال 2014 این پست را در اختیار دارد، اما بر اساس قانون اساسی ترکیه ریاست دولت را برعهده ندارد. درپی برگزاری همه‌پرسی تغییر قانون اساسی این کشور در سال گذشته، با حذف شدن پست نخست‌وزیری، رئیس‌جمهور اداره دولت را نیز در دست خواهد داشت.

اردوغان از سال 2003 تا 2014 نیز تصدی پست نخست‌وزیری این کشور را در اختیار داشته است. در صورت پیروزی مجدد وی در این انتخابات، او اولین کسی خواهد بود که در ترکیه سه پست عالی در دو نوع حکومت این کشور را تجربه می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره انتخابات سراسری ترکیه به این صفحه مراجعه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما