شناسهٔ خبر: 26287464 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سالانه 2300 تن گوشت مرغ در چابهار تولید می شود

چابهار - ایرنا - مدیرجهاد کشاورزی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سالانه 2 هزار و 300 تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

صاحب‌خبر -

غلامحسین بامبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک هفت واحد تولیدی مرغ گوشتی در سطح شهرستان چابهار وجود دارد.
وی بیان کرد: در هر دوره پرورش امکان تولید و عرضه 190 هزار قطعه مرغ وجود دارد.
وی گفت: در یک سال گذشته یک واحد پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه ای دیگر راه اندازی شده است تا در مسیر ارتقای ظرفیت تولید گوشت مرغ چابهار با هدف افزایش ضریب خوداتکایی شهرستان حرکت کرده باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار با بیان اینکه تولید مرغ گوشتی برای خود اتکایی این شهرستان به این گوشت حدود 40 درصد است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی واحد تولید مرغ گوشتی همت کنند.
بامبری ادامه داد: شهرستان چابهار با جمعیت حدود 300 هزار نفری و داشتن گردشگر در طول سال به ویژه تعطیلات سال نو نیازمند تولید گوشت مرغ بیشتری است.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042

نظر شما