شناسهٔ خبر: 26287378 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس در پی قطعی کردن صعود/ نبرد مرگ و زندگی لهستان و کلمبیا برای فرار از حذف

دور دوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز (یکشنبه) با برگزاری سه دیدار به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دور دوم رقابتهای جام جهانی 2018 روسیه امروز (یکشنبه) با برگزاری سه دیدار به پایان می رسد.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

گروه G

انگلیس - پاناما (ساعت 16 و 30 دقیقه)

تیم ملی انگلیس که در بازی نخست خود با گل لحظاتی پایانی هری کین موفق شد تونس را دو بر یک شکست دهد نخستین بازی امروز را مقابل پاناما برگزار می کند. پاناما نتیجه بدی در بازی نخست خود گرفت و با سه گل مغلوب بلژیک شد.

سه شیرها در بازی نخست نشان دادند که می توان روی آنها به عنوان مدعی حساب باز کرد و اگرچه مقابل تونس به سختی و در ثانیه های پایانی پیروزی را به دست آوردند اما توانستند بازی خوب و هجومی به نمایش بگذارند و موقعیت های فراوانی در مسابقه خلق کنند. انگلیس در این دیدار یک غایب بزرگ دارد و او کسی جز دله علی نیست که در دیدار نخست در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت.آسیب‌دیدگی علی از ناحیه ران است و پیش‌بینی می‌شود که به دیدار حساس پایانی برابر بلژیک برسد اما او دیدار برابر پاناما را از دست داد. 

پاناما اما به نظر می رسد یکی از ضعیفترین تیمهای حاضر در جام است و در بازی نخست فقط در نیمه نخست مقاومت خوبی از خود مقابل شیاطین سرخ اروپا نشان دادند و در نیمه دوم سه بار دروازه خود را باز شده دیدند. آنها برای فرار از حذف در این مسابقه نباید شکست بخورند. گرچه به نظر نمیرسد آنها از همان ابتدا در گروهی که انگلیس ، بلژیک و تونس قرار دارند خیلی روی صعود حساب باز کرده باشند و گرفتن امتیاز در این جام به خصوص مقابل تیم های بزرگ می تواند برای آنها یک موفقیت محسوب شود.

آمار مسابقه:

این نخستین مسابقه دو تیم در تاریخشان محسوب می شود.

انگلیس در چهار مسابقه اخیرش مقابل تیم های منطقه کونکاکاف در جام جهانی شکست نخورده است. تنها شکست آنها مقابل تیم های این منطقه به شکست مقابل آمریکا در جام جهانی 1950 برمیگردد.

پاناما سی و هشتمین تیم ملی است که مقابل انگلیس در جامهای جهانی بازی می کند. انگلیس فقط مقابل پنج تیم از 37 تیم قبلی که برای نخستین بار مقابلش در جام جهانی قرار گرفته شکست خورده است. (آمریکا و اسپانیا در سال 1950 ، اروگوئه سال 1954، مجارستان 1962 و ایتالیا 1990)

تیم های منطقه کونکاکاف فقط یک بار در 10 مصاف آخرشان مقابل تیمهای اروپایی پیروز شده اند ( سه مساوی و شش باخت). این یک مسابقه نیز به جام جهانی همین دوره و پیروزی مکزیک مقابل آلمان در دور نخست برمیگردد.

ذ

گروه H

ژاپن - سنگال (ساعت 19 و 30 دقیقه)

ژاپن و سنگال در بازی نخستشان در جام جهانی 2018 روسیه ، دو مدعی اصلی این گروه یعنی کلمبیا و لهستان را شکست دادند. پیش از آغاز رقابتهای این گروه ، اکثر کارشناسان تیم های کلمبیا و لهستان را مدعیان اصلی صعود در این گروه می دانستند اما ژاپن و سنگال در بازی نخست معادلات این گروه را بر هم زدند. برنده این دیدار صعودش را به مرحله بعد قطعی می کند.

آمار بازی:

این مسابقه چهارمین دیدار دو تیم در طول تاریخشان است. در سه بازی قبلی که همگی در دیدارهای دوستانه بود ، دو بازی سنگال پیروز شده و یک دیدار هم مساوی شده است.

ژاپن دو دیدار از سه دیداری که مقابل حریفان آفریقایی در جام جهانی برگزار کرده را برده است.

سنگال در این مسابقه برای نخستین بار در جام جهانی مقابل یک حریف آسیایی قرار می گیرد.

هیچ تیم آسیایی تاکنون نتوانسته دو مسابقه ابتدایی خود را در جام جهانی پیروز شود.

ژاپن پس از جام جهانی 2002 که یکی از میزبانان بود و دیدارهای دوم و سوم خود را در مرحله گروهی مقابل روسیه و تونس پیروز شد ، دیگر  نتوانست دو مسابقه پیاپی را در جام جهانی پیروز شود.

سنگال سه بازی از شش بازی خود را در جام جهانی برده است که این آمار از آمار تمام تیم های آفریقایی، آسیایی و کونکاکاف در جام جهانی بهتر است.

فقط دو تیم آفریقایی دو بازی اول خود را در جام جهانی برده اند. کامرون در جام جهانی 1990 و نیجریه در 1998.

ذ

لهستان - کلمبیا (ساعت 22 و 30 دقیقه)

آخرین مسابقه دور دوم جام جهانی 2018 روسیه بین تیم های لهستان و کلمبیا دو تیم بزرگ شکست خورده دور اول برگزار می شود.کلمبیا در بازی نخست مقابل ژاپن تقریبا 90 دقیقه را 10 نفره باز کرد و این قضیه در شکستشان بی تاثیر نبود. تعویض های هجومی و طمع سرمربی کلمبیا هنگامی که بازی یک بر یک بود باعث شد تا تیم 10 نفره اش گل دوم را مقابل ژاپن دریافت کند. سنگال اما بازی بسیار خوبی مقابل لهستان انجام داد و توانست در مسابقه ای سرتر این تیم قدرتمند اروپایی را مغلوب کند.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

آمار بازی:

کلمبیا فقط دو مسابقه از 9 دیدار اخیر خود مقابل تیم های اروپایی را در جام جهانی برده است.

هیچ کدام از 9 مسابقه ای که لهستان در جام جهانی مقابل حریفان آفریقایی برگزار کرده مساوی نشده است. عقابها چهار بازی را برده اند و پنج مسابقه باخته اند.

تنها یک بار کلمبیا دو دیدار ابتدایی خود را در جام جهانی باخت که به سال 1994 و شکست مقابل رومانی و آمریکا بازمیگردد.

هیچ کدام از 19 دیدار کلمبیا در جام جهانی بدون گل تمام نشده است.

لهستان هفت دیدار از 9 مسابقه اخیر خود را در جام جهانی باخته است و دو پیروزی کسب کرده است.

لهستان در 9 بازی آخر خود در جام جهانی موفق به ثبت کلین شیت نشده است.

ذ

انتهای پیام/

پیش بازی آخرین روز دور دوم جام جهانی 2018 روسیه

نظر شما