شناسهٔ خبر: 26287229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

بلوای ملانیا ترامپ با کاپشن ٣٩ دلاری

ملانیا ترامپ درحال سوارشدن به هواپیمای ایرفورس برای دیدار با کودکان مهاجر در مرز ایالت تگزاس با مکزیک کاپشنی به تن کرد که پشت آن نوشته «برای من اصلا مهم نیست، برای شما چطور؟»

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

ملانیا که هنگام بازگشت به واشنگتن دوباره همین کاپشن را به تن می‌کند، انگار سعی داشت پیامی درباره موضوع جدایی کودکان مهاجر از پدر و مادرهایشان بفرستد، اما دونالد ترامپ در توییترش اعلام می‌کند پیام این کاپشن فقط برای رسانه‌های جعلی است. ترامپ می‌نویسد: «نوشته پشت کاپشن ملانیا «برای من اصلا مهم نیست، برای شما چطور؟» به رسانه‌های اخبار جعلی اشاره می‌کند. ملانیا متوجه است که آنها صداقت ندارند و دیگر برایش مهم نیست چه می‌گویند.»

این کاپشن ٣٩ دلاری برند زارا در فضای مجازی هم غوغایی به پا کرده است. ملانیا هنگام بازگشت سوال‌های خبرنگاران را هم بی‌جواب گذاشت.

استفانی گریشام، سخنگوی ملانیا ترامپ در توییتر از رسانه‌های آمریکایی برای تمرکز روی لباسش انتقاد می‌کند. او می‌گوید: «اگر رسانه‌ها به جای گمانه‌زنی و تمرکز روی لباس ملانیا وقت و انرژی بیشتری روی فعالیت‌ها و تلاش‌هایش برای کمک به کودکان گذاشته بودند، می‌توانستیم به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کنیم.» گریشام در ادامه می‌گوید که دیدار بانوی اول از کودکان در تگزاس بسیار تأثیرگذار بوده است.

بازدید ملانیا از مرکزی در تگزاس که کودکان مهاجر نگهداری می‌شوند، درواقع ایده دونالد ترامپ بوده است. ترامپ در دیدار با اعضای کابینه در روز پنجشنبه می‌گوید: «همسرم، بانوی اول، به مرز رفته، چون نمی‌توانست از دور آن را تماشا کند.»

ملانیا در این بازدید با کارکنان این مرکز درباره شیوه برخورد با کودکان و کمک‌رسانی به آنها صحبت می‌کند. او از کارکنان به خاطر دلسوزی و مهربانی‌شان تشکر می‌کند و از آنها درباره این‌که چگونه دولت شوهرش می‌تواند برای بازگرداندن این کودکان به خانواده‌هایشان کمک کند، سوال می‌پرسد.

این اولین بار نیست که ملانیا در انتخاب لباس با انتقاد روبه‌رو می‌شود.

گریشام معتقد است که «این فقط یک کاپشن است. هیچ منظوری در آن وجود ندارد.» اما به سختی می‌توان باور کرد که هیچ‌کس از ملانیا گرفته تا هاروی پیر، متخصص مد و همکار ملانیا، یا گریشام نتوانسته‌اند واکنش‌های شدید را پیش‌بینی کنند.

در دولتی که مشخصه آن دورغ و اشتباهات بزرگ است، تعجب‌آور نیست که بشنویم امیدوارند مردم نوشته‌ای که به وضوح روی ژاکت نوشته شده نادیده بگیرند. ملانیا دفعه قبل هم که از تگزاس بعد از طوفان هاروی دیدار کرده بود کفش پاشنه‌بلند پوشیده بود.

توجه‌ها به این کاپشن فقط برای جمله توهین‌آمیزش نیست، بلکه سلیقه بانوی اول برای حضور در مراسم‌های عمومی همیشه به سمت برندهای گران‌قیمت مانند دولچه و گابانا و ولنتینو بوده است.

انتخاب این کاپشن هم برای ماهیت این مناسبت و هم در چنین موقعیتی که افکار عمومی از قانون جدا کردن خانواده‌ها توسط ترامپ خشمگین است بسیار عجیب و غیرمنطقی است.

راب رویر، موسیقیدان آمریکایی در توییترش می‌نویسد: «بعد از ماری آنتوانت، کاپشن ملانیا یکی از فالش‌ترین کارهای دنیاست.»

ملانیا هنگام بازدیدش از مک‌آلن، از دو مرکز دیدار کرد: اول مرکز کنترل گشت مرزی اورسولا، جایی که پلیس مرز و گمرک خانواده‌های مهاجران را برای چند روز نگه می‌دارد. دوم پناهگاه امید جدید کودکان را که وزارت خدمات انسانی و بهداشت آن را اداره می‌کند. در حال حاضر در این پناهگاه ٦٠ کودک ٥ تا ١٧ سال اهل هندوراس و السالوادور نگه‌داری می‌شوند. بر اساس گفته‌های یکی از مسئولان شش نفر از این کودکان از پدر و مادر‌هایشان جدا شده‌اند. بقیه هم بدون سرپرست بوده‌اند.

 

 

نظر شما