شناسهٔ خبر: 26287152 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موفقیت در کنکور نیازمند برنامه ریزی دراز مدت است/ حفظ روحیه در روز‌های منتهی به آزمون عاملی کلیدی محسوب می‌شود

نفر دوم کنکور تجربی سال ۹۶ روش کاری خود را برای عبور از سد کنکور و پذیرفته شدن در رشته مورد علاقه شرح داد.

صاحب‌خبر -
نفر دوم کنکور تجربی سال ۹۶ روش کاری خود را برای عبور از سد کنکور و پذیرفته شدن در رشته مورد علاقه شرح داد.
 
به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزهای پایانی تا برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور از حساسیت بالایی برخوردار است روزهایی که برنامه‌ریزی در آن مهمتر از اوقات دیگر روی نتیجه نهایی تأثیرگذار خواهد بود.

با توجه به اهمیت این روزها برای داوطلبان کنکوری گفت وگویی با رتبه‌های برتر کنکور ترتیب دادیم تا راه و روش آن‌ها برای طی کردن این ماراتن علمی را دریابیم؛ این بار با امیر حسین قویدل رتبه دوم کنکور تجربی و رتبه سوم زبان‌های خارجی کنکور سال 96 به گفت‌وگو نشستیم تا از راه و رسم طی کردن این مسیرعلمی بیشتر آگاه شویم.

موفقیت در کنکور نیازمند برنامه ریزی دراز مدت است / حفظ روحیه در روز‌های منتهی به آزمون کلیدی عامل محسوب می شود

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به رتبه‌هایی کسب شده اکنون در چه رشته‌ای مشغول به تحصیل شدید و روندآموزشی شما اکنون در چه سطحی قرار دارد؟

قویدل: با توجه به رتبه‌ای که داشتم اکنون در رشته پزشکی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شدم و سعی کردم علاقه‌مندی به درس را در خودم حفظ کنم و خوشبختانه ترم اول دانشگاه هم نتایج قابل قبولی کسب کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: نحوه مطالعه شما برای کنکور چطور بود؟

قویدل: کنکور ماراتن بزرگی علمی است که باید برای آن از سال‌های قبل برنامه‌ریزی کرد بر همین اساس من هم نه فقط در دروه پیش دانشگاهی بلکه از کلاس اول دبیرستان نحوه مطالع هرا با هدف موفقیت در کنکور مورد توجه قرار دادم. در واقع با یک برنامه‌ریزی بلند مدت چندین ساله توانستم نتیجه آن را در بزرگترین ماراتن علمی کشور به دست بیاورم.

شرکت در کلاس های آموزشگاه را سال چهارم تعطیل کردم

باشگاه خبرنگاران جوان: شما در سال پایانی کلاس‌های کنکور هم شرکت کردید؟

قویدل: در هیچ کلاس آموزشی در سال کنکور شرکت نکردم البته زمانی که در پایه درس می‌خواندم دو کلاس درسی شرکت کردم ولی سال چهارم برای اینکه اتلاف وقتی نداشته باشم این دو کلاس درسی را هم حذف کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: شما در مدارس خاص تحصیل می‌کردید یا خیر و نقش مدرسه را در موفقیت خود چه میزان می‌دانید؟

قویدل: دوره دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان تبریز گذرانده‌ام و فضای مدرسه شرایط با نظمی را برای من ایجاد کرده بود تا بهتر درس بخوانم و حضور در این فضا باعث انگیزه و نظم بیشتر کارهای من در سال کنکور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: شما چطور شد در رشته زبان هم شرکت کردید و علاقه‌تان بیشتر به کدامیک از رشته‌ها بود؟

قویدل: از ابتدا به رشته تجربی علاقه‌مند بودم اما در کنار آن زبان را هم دوست داشتم بنابراین برای کنکور هر ۲ رشته را انتخاب کردم البته برای کنکور زبان برنامه‌ریزی خاصی نداشتم و بیشتر دروس عمومی را که برای کنکور تجربی آماده کرده بودم مورد توجه قرار دادم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چطور شد که در نهایت با کنکور تجربی انتخاب رشته کردید و آیا شرایط جامعه بر روند انتخاب رشته شما تاثیر داشت؟

قویدل: همانطور که گفتم علاوه بر زبان به تجربی هم علاقه داشتم و با توجه به علاقه همچنین بازار کار مناسبی که رشته پزشکی در کشور دارد بنابراین تحصیل در این رشته را انتخاب کردم اما هنوز برای تخصص برنامه‌ای ندارم و باید بیشتر شرایط را بررسی کنم همچنین تحصیل در خارج از کشور را یک گزینه می‌دانم اما فعلا برنامه‌ریزی در این مورد  ندارم.

موفقیت در کنکور نیازمند برنامه ریزی دراز مدت است / حفظ روحیه در روز‌های منتهی به آزمون کلیدی عامل محسوب می شود

صرفا مرور نکات حفظی در روزهای آخر مورد توجه باشد

باشگاه خبرنگاران جوان: توصیه شما به داوطلبان کنکور در این روزهای پایانی چیست؟

قویدل: در این دوره بیشتر از مرور مطالب درسی حفظ شرایط روحی و روانی داوطلبان اهمیت دارد و داوطلب باید این موضوع را بیشتر از سایر موارد در دستور کار خود بگذارد.

داوطلبان برای مرور مطالب درسی  اکنون مرور خلاصه‌ها و نکات حفظی را در برنامه خود بگنجانند و سعی کنند با اعتماد به نفس و تکیه بر دانشی که طی این مدت کسب کرده‌اند در جلسه کنکور حاضر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: نظر شما درباره اینکه آیا کنکور آغاز مسیر علمی است،‌ چیست؟

قویدل: دقیقا همینطور است چرا که پذیرفته شدن در دانشگاه یک روی سکه و ادامه مسیر روی دیگر آن است که البته پذیرفته شدن در یک دانشگاه و رشته مورد علاقه می‌تواند کمک بسزایی در طی کردن ادامه مسیر داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما