شناسهٔ خبر: 26286975 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شایسته: با وجود مخالفت زیاد ۶سهمیه برای بازی های آسیایی گرفتیم

نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس فدراسیون تنیس گفت: برای رشد و پیشرفت تنیس با وجود مخالفت‌های زیادی که بود برای اولین بار ۶ سهمیه در مسابقات آسیایی کسب کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجید شایسته در مجمع انتخاباتی هیئت تنیس استان اصفهان با گرامیداشت یاد وخاطره شهید چمران و همچنین تشکر از خانواده خوروش به دلیل فعالیت و حمایت از تنیس اظهار کرد: مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان توانسته طی روز خضور خود در اصفهان خدمات زیادی انجام دهدو هر روز خبرهای خوبی از اصفهان به گوش ما می‌رسد. مؤمن زاده نیز در گذشته با وجود سن زیاد خدمات زیادی به تنیس اصفهان کرد. اعتقاد دارم حمیدرضا خوروش برای تنیس اصفهان از هیچ تلاشی فروگذار نکرد اگر مجمع انتخابات دیر برگزار شد به این دلیل بود که اصرار داشتیم تا همچنان از وجود وی به عنوان رییس هیئت استفاده کنیم اما در نهایت در مقابل خواسته خوروش کوتاه آمدیم؛ البته اختلاف سلیقه‌های زیادی با وی داشتیم اما همین مسائل سبب پیشرفت ما شد. اگر اختلاف نظر و نقدی نباشد باید کار را تعطیل کرد، اختلافات سلیقه است که موجب می‌شود از خرد جمعی و مشورت استفاده کنیم و در نهایت به خروجی خوبی برسیم.

رییس فدراسیون تنیس با اشاره به برگزاری مسابقات تنیس دیویس کاپ در اصفهان گفت: ۲ اتفاق بسیار مهم در اصفهان به همت وتلاش خوروش رخ داد که در ایران بی نظیر بوده است. برای اولین بار در تاریخ مسابقات دیویس کاپ ایران این مسابقات در شهری غیر از تهران و در اصفهان برگزار شد، فراهم کردن مقدمات این مسابقات بسیار سخت بود اما در نوروز که بیشتر ارگان‌ها تعطیل بود این میزبانی به بهترین نحوه انجام شد وبازتاب بسیار خوبی نیز داشت.

وی تصریح کرد: میزبانی مجمع عمومی فدراسیون با حضور روسای هیئت‌های استانی دیگر کار بزرگ هیئت تنیس اصفهان بود. گردهمایی اهالی تنیس در یک برنامه خوب موجب شد تا این کار الگویی برای دیگر استان‌ها شود و این جدای از میزبانی اصفهان در مسابقات بین‌المللی جوانان و مسابقات بین المللی زیر ۱۴ سال آسیا است.

شایسته خطاب به رحیمی تاکید کرد: کار سختی در اداره هیئت پیش رو دارید. مسئولان قبلی همگی به شایستگی هیئت اصفهان را اداره کردند در حال حاضر ملی پوشان خوبی اصفهان دارد، زیر ساخت‌های خوبی در اصفهان وجود دارد، پشتوانه سازی خوبی در رده‌های پایه صورت گرفته، مربیان وداوران خوبی در اصفهان هستند که باید از تمام ظرفیت آن‌ها در جای خود و به خوبی استفاده شود. فضایی ایجاد کنید تا همه با هم‌فکری یکدیگر کار کنند، همه خانواده تنیس از دشمن تا دوست باید با یکدیگر کار کنند. تنیس استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری دارد، بازیکنان اصفهان در تیم ملی حرف برای گفتن دارند، همان گونه که تا کنون تنیس اصفهان پویا بوده اصفهان را همچنان پویا می‌خواهیم.

وی ادامه داد: در خواست من این است که منافع فردی را کنار بگذاریم و منافع جمعی بر منافع فردی غلبه کند، مجید شایسته نباید تنها خودش را ببیند بلکه باید خانواده تنیس در نظر بگیرد اگر این اتفاق رخ دهد اتفاقات بزرگی در تنیس کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش زیر ساخت‌های این رشته در کشور گفت: خوشبختانه با راهکارها وارتباطاتی که داشتیم موفق شدیم در مدت ۶ سال تعداد زمین‌های تنیس در کشور را ۳ برابر کنیم و این موجب شده برای اقدامات بعدی بتوانیم راحت تر کار کنیم. حدود هزار مدرسه ابتدایی در کل و به ویژه استان‌های محروم در رشته تنیس با علاقه وارد این رشته شده‌اند و این نشان دهنده ان است که این رشته جای خود را در بین اقشار مختلف جامعه باز کرده است.

شایسته افزود: اعتمادی که به تنیس و مجموعه فدراسیون صورت گرفته موجب شده تا بتوانیم در عرصه‌های آسیایی وجهانی نیز صاحب کرسی شویم. در پنج کمیته تنیس آسیا دارای نماینده هستیم و یک بانوی ایرانی عضو کمیته بانوان و زنان در رشته تنیس در فدراسیون جهانی است.

رییس فدراسیون تنیس با اشاره به پتانسیل تنیس اصفهان تاکید کرد: از کادر جدید هیئت می‌خواهم از تمام ظرفیت اصفهان به خوبی استفاده کند. اصفهانی‌ها حرفهای زیادی برای گفتن در تیم ملی دارندو امروز اگر از شاهین خالدان در تیم ملی راحت صحبت می‌کنیم به دلیل این است که به توانمندی وی اعتقاد داریم. یکی از بهترین تنیسرهای نوجوان ما در حال حاضر در اصفهان زیر نظر پدر خود تمرین می‌کند باید بر روی یونس طلاور سرمایه گذاری کرد چرا که آینده درخشانی در انتظار وی وخانواده تنیس ایران است.

وی ادامه داد: در حوزه بانوان نیز ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و در فدراسیون نگاه ما به حوزه بانوان و آقایان یکسان است. برای رشد وپیشرفت تنیس با وجود مخالفت‌های زیادی که بود برای اولین بار ۶ سهمیه برای تنیس در مسابقات آسیایی کسب کردیم تا بتوانیم ۶ بازیکن و ۲ مربی تجربه حضور در مسابقات جاکارتا را به دست آورند. سال گذشته شعار ما توسعه کمی بود اما از ابتدای سال تا سال ۱۴۰۰ شعار ما در فدراسیون توسعه کیفی است تا بتوانیم قهرمان پروری کنیم و دارای رتبه شویم.

وی تصریح کرد: اگر فرد تنیسی باشد که بتواند بهتر از من کار کند از این سمت بیرون می‌روم، هر زمانی آموزش و پرورش و وزارت ورزش با یکدیگر کار کنند اتفاقات خوبی در ورزش کشور رخ می‌دهد. در حال حاضر توسعه کیفی تنیس در دستور کار فدراسیون قرار دارد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما