شناسهٔ خبر: 26286974 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

طاهری: اسپانیا تا صبح هم گل‌بزن نبود

مربی تیم استقلال که بازی تیم ملی ایران مقابل اسپانیا را دیده بود از عملکرد دو بازیکن استقلالی در این تیم حسابی تعریف کرد و گفت: ابراهیمی و حسینی در کار دفاعی عالی بودند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

بیژن طاهری که بازی تیم ملی ایران مقابل اسپانیا را دیده بود از عملکرد دو بازیکن استقلالی در این تیم حسابی تعریف کرد و گفت: با در اختیار داشتن این مهره‌ها می‌توانیم فصل امیدوارکننده‌ای را در پیش داشته باشیم. او از جام جهانی و بازی با پرتغال هم حرف زد.
*بازی دوم تیم ملی را دیدید؟
عالی بودیم. خیلی خوب‌تر از آنچه تصورش را داشتیم در میدان ظاهر شدیم. سیستم دفاعی تیم بسیار با دقت و بی‌اشتباه عمل کرد و این نشان می‌دهد تا چه حد توانایی دفاع تیم ملی بالا رفته است. همه راه‌های نفوذ را بسته بودیم و روی یک اشتباه گل خوردیم وگرنه اسپانیا تا صبح هم نمی‌توانست به ما گل بزند.
*در فاز حمله چطور بودیم؟
یک تیم کاملاً روان. وقتی تیم ما بالا بازی کرد، دیدیم که چطور اسپانیا با آن همه ستاره در زمین خودش جمع شده بود و برای وقت تلف کردن زیر توپ می‌زد. خود من باور نمی‌کردم رودرروی اسپانیا تا این حد خوب بازی کنیم.
* یک لقب به تیم ملی ایران بدهید؟
تیم باشخصیت جام.
* چطور؟
برای اینکه همه بازیکنان تیم ما فوتبال را با کلاسی بالا بازی می‌کنند. هم زیبا دفاع می‌کنند و زیبا حملات‌شان را ترتیب می‌دهند. یک تیم با شخصیت چه‌کار باید انجام بدهد؟ نه چرک فوتبال بازی کردیم، نه مبتدی! بسیار با وقار فوتبال بازی می‌کنیم و افسوس می‌خوریم که چرا نتوانستیم از تیم خوب اسپانیا مساوی بگیریم.
* بارزترین اتفاق بازی ما با اسپانیا چه بود؟
اینکه ما دیگر از تیم‌ها و اسامی بزرگ ترسی نداریم. ما اینقدر سطح بالا بازی می‌کنیم که دیگر تیم‌ها باید نگران بازی با ما باشند.
* یعنی الان پرتغال این حس و حال را دارد؟
قطعاً دارد. وقتی ایران منطقی فوتبال بازی می‌کند هر حریفی را نگران می‌کند. بازی بچه‌های تیم در حد عالی بود. از درون دروازه گرفته تا نوک حمله. طارمی، عزت‌اللهی، ابراهیمی، حسینی و بقیه همه خوب بودند و انگار نه انگار برابر اسپانیا با ۱۱ ستاره ایستاده بودند.
* ابراهیمی و حسینی را در این دیدار چطور دیدید؟
هر دو وظایف دفاعی‌شان را به شکل عالی ارائه کردند. ابراهیمی که در جنگ با اینیستا و دیگر هافبک‌های تیم اسپانیا هرگز به کسی باج نداد و با لایی که به سیلوا انداخت نشان داد از چه اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. از یک هافبک دفاعی چه چیزی بیشتر از این می‌خواهید که ابراهیمی آن را ارائه نکرده باشد؟
* حسینی چطور؟
سیدمجید هم که عالی کار کرد. او هم نشان داد چرا کی‌روش دعوتش کرده است. او با قدرت فوتبال بازی کرد و هرگز از نام ستاره‌های تیم اسپانیا نترسید. او روی هوا و زمین برتر از بازیکنان حریف بود و گلی هم که به ثمر رسید، از سمت او نبود.
* فکر می‌کنید با پرتغال چه کار می‌کنیم؟
با این دو بازی که از تیم ملی دیدیم، همه امیدوار هستیم که پرتغال را شکست بدهیم. ما یک تیم یکدست و عالی داریم که هر کاری می‌تواند انجام بدهد. وقتی اسپانیا که جزو ۳ تیم بخت قهرمانی این دوره است را به این روز می‌اندازیم، حتماً پرتغال را شکست می‌دهد. پرتغال در دیدار با مراکش به شدت تحت فشار بود.

 

نظر شما