شناسهٔ خبر: 26286504 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مدافع تیم ملی، سورپرایز ۱۰۰ دقیقه‌ای جام بیست و یکم

سیدمجید حسینی در دیدار با اسپانیا ثابت کرد جایگزین شایسته‌ای برای سیدجلال حسینی بوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

مدافع باتجربه‌ای که شاید بخش اعظم دیدار‌های دور مقدماتی و نتایج تیم ملی بدون گل خورده را مدیون او بودیم. سیدجلال حسینی که در غیابش انتقادات بسیاری از تصمیمات کی‌روش درباره اش شد، با ۱۰ دقیقه پایانی بازی مقابل مراکش و ۹۰ دقیقه بازی مقابل اسپانیا تا جایی تحسین منتقدان کی‌روش را با بازی خوبش همراه کرد که حالا مخاطب تیم ملی فوتبال ایران با خیال راحت از جانشین سیدجلال حسینی یاد می‌کند.
جوان ولی پخته!
سیدمجید حسینی که روز بازی با اسپانیا جشن تولدش را هم جشن می‌گرفت، تازه سومین روز بیست و دو سالگی اش را پشت سر می‌گذارد و هنوز می‌توان او را ۲۱ ساله دانست، اما روش بازی اش ثابت می‌کند در سال‌های گذشته که در لیگ برتر توپ زده، فقط دنبال سرگرمی و وقت تلف کردن نبوده است. او با این سن کم رودرروی مهاجمان بزرگ اسپانیا به قدری پخته عمل کرد که یک موقعیت هم به آن‌ها نداد.
جوان ولی قلدر!
سیدمجید حسینی روبه‌روی کاستا، سیلوا و اینیستا بسیار محکم بازی کرد. او که ۱۸۳ سانتی‌متر قد و حدود ۸۵ کیلوگرم وزن دارد؛ ترکیبی از یک فوتبالیست قدبلند و البته قرص و محکم است که در رویارویی‌های تک‌به‌تک خیلی خوب از پس یار حریف برمی آید. او که متولد کرج است، در ابتدای فصل قبل تا آستانه جدایی از استقلال هم رفت، چون علیرضا منصوریان اعتقادی به او نداشت ولی حالا دنیا به او اعتقاد دارد.
جوان ولی فنی!
در جمع ۳۱ تیم دیگر حاضر در جام جهانی این‌قدر مدافع سرشناس و بزرگ هستند که فیفا بی‌دلیل نخواهد اسم سیدمجید حسینی را بین بهترین مدافعان روز هشتم این جام قرار بدهد. سیدمجید که در تیم‌های پایه و بزرگسالان سایپا، راه‌آهن و استقلال مشق فوتبال کرده، حالا بعد از ۴ سال فوتبال در این تیم‌ها به قدری پخته کار می‌کند که سیلوا، کاستا، اینیستا و دیگر مهاجمان و هافبک‌های اسپانیا هم نتوانستند او را دور زده و به دروازه بیرانوند برسند.
جوان ولی پرنده!
از دیگر خصوصیات بارز این فوتبالیست کرجی باید به قدرت سرزنی اش اشاره کرد. او که در دقیقه ۸۰ بازی با مراکش به زمین آمده بود، در همان بدو ورود به هوا بلند شد و در نبرد با مهاجم مراکش توپش را زد. یک دقیقه بعد او بار دیگر در نبردی دیگر روی هوا توپ را برگرداند و مانع سرزنی بازیکن قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد. سیدمجید در دیدار با اسپانیا هم بار‌ها توپ‌های حریف را زد و روی همه ارسال‌ها موفق‌تر از ستاره‌های اسپانیا بود.
جوان و سورپرایز!
حدود یک ماه قبل در همین روزنامه و در همین صفحه مطلبی برای سیدمجید حسینی و حضورش در تیم ملی منتشر کردیم با تیتر: «طفل شش ماهه سورپرایز جام جهانی»! در آن روز خیلی‌ها انتقاد کردند که آن متن جانبدارانه بوده و برخی حتی کامنت‌های توهین‌آمیز هم گذاشتند که: «بابت این متن چقدر گرفته‌اید؟» (!)، اما قطعاً همان‌ها شب بازی با اسپانیا متوجه شدند منظور از سورپرایزی که تازه شش ماه بود به تیم ملی دعوت می‌شد و درباره اش نوشتیم، چه بود و اسپانیا در رویارویی با این سورپرایز تا چه حد شوکه شد! حسینی حالا مدافعی است که با ۱۰۰ دقیقه حضور در جام بیست‌ویکم فیفا را هم وادار به تحسین از خود کرده است.

 

نظر شما