شناسهٔ خبر: 26286474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

علیرضا جهانبخش: اگر قرار است در تاریخ ماندگار شویم باید پرتغال را ببریم

با پرتغال بازی داریم، نه تیم ملی رونالدو!

علیرضا جهانبخش در بازی با اسپانیا به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد اما آنقدر انگیزه داشت که بهترین بازی‌اش برای ایران انجام دهد. خوبی تیم کی‌روش این است که همه در این تیم همدل هستند و واقعا برای آنها تفاوتی وجود ندارد که چه کسی در زمین بازی کند. جهانبخش البته پس از ورود به زمین بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بست تا یک شب خوب برایش رقم بخورد. پس از بازی با اسپانیا با علیرضا درباره دیدار حساس با پرتغال حرف زدیم. دیداری که می‌تواند تا همیشه در تاریخ فوتبال ایران سنجاق شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا، حالا همه دارند درباره بازی با پرتغال حرف میزنند. دیداری که سخت است اما همه از رونالدو میگویند و ...

قبول دارم اما پرتغال فقط رونالدو است؟ آیا او به تنهایی بازی میکند و تیمش را بالا میآورد. نباید از نقش سایر بازیکنانی که کنارش هستند براحتی عبور کرد. اگر آنها نباشند رونالدو به تنهایی چه کار میتواند بکند؟ ما با تیم ملی پرتغال بازی داریم نه با تیم ملی رونالدو!

نظر خودت درباره این بازی چیست؟

بازیهای این تیم را دیدهایم. فوقالعاده خطرناک هستند و موقعیتشناس. نمیشود گفت نسبت به اسپانیا ضعیف هستند و ایران براحتی میتواند آنها را شکست دهد. ما کار سختی مقابل آنها داریم اما چیزی که میخواهم بگویم این که با تمام وجود و با قدرت مقابل پرتغال ظاهر میشویم. هدفی غیر از صعود نداریم. ما حتی برای مساوی هم بازی نمیکنیم و میخواهیم سه امتیاز از این بازی بگیریم. واقعا چیزی برای از دست دادن نداریم و اگر قرار است ماندگار شویم باید از این گروه صعود کنیم.

و نظری دیگر درباره بازی با اسپانیا نداری؟

آن بازی تمام شده است. الان فقط بازی با پرتغال مانده است. ما مقابل اسپانیا نشان دادیم که چقدر خوب هستیم و دنیا ما را تحسین کرد. طبیعی بود بعد از گلی که خوردیم روی دروازه آنها فشار بیاوریم. ما جانانه دفاع کردیم و موقعیتهای خوبی هم خلق کردیم. اما روز، روز ما نبود. اگر یکی از آن توپها گل میشد داستان فرق میکرد.

پس از بازی سردار، بیرانوند و خیلیهای دیگر ناراحت بودند.

همه بچههای ما شایسته تقدیر هستند. از سردار گرفته تا بیرانوند. اگر هم ناراحت بودند به این دلیل بود که دوست داشتند برنده از زمین بیرون بیایند. امیدوارم در بازی با پرتغال این اتفاق بیفتد.

سعید اکبری

خبرنگار اعزامی جام‌جم به روسیه

نظر شما