شناسهٔ خبر: 26286397 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رقابت آمازون و مایکروسافت در فروشگاه‌های بدون صندوق‌دار

بعضی منابع نزدیک به شرکت مایکروسافت، اعلام کردند که این شرکت قصد دارد فروشگاهی مشابه آمازون‌گو را راه‌اندازی کند. به گزارش اکوسیستم، براساس اطلاعاتی که افراد نزدیک به مایکروسافت اعلام کرده‌اند، ردموندی‌ها مشغول کار روی فروشگاهی هستند که همانند آمازون‌گو، کاربران در طول خرید خود به وسیله سیستم‌های هوشمند تحت نظر باشند و کالاهایی که می‌خرند، به طور خودکار در حساب آنها منظور گردد تا در زمان خروج بدون نیاز به مراجعه به صندوق‌دار و منتظر ماندن در صف‌های طولانی، از فروشگاه خارج شوند.

صاحب‌خبر -

خبرهای تائید نشده حاکی از آن است که مایکروسافت مذاکراتی را با والمارت برای همکاری در پیاده سازی این سیستم انجام داده است. در صورتی که فروشگاههای والمارت از این سیستم بهرهمند شوند، امکان رقابت با آمازونگو را خواهند داشت.

آمازونگو نام فروشگاه فیزیکی و پیشرفته آمازون است که در دی ماه 96 راهاندازی شد. مشتریان این فروشگاه با اسکن کردن گوشی خود وارد فروشگاه میشوند و سپس دوربینها و سنسورهای تعبیه شده در سراسر فروشگاه با تحت نظر گرفتن آنها، هر چیزی که از قفسهها بردارند و در سبد خود قرار دهند را بهطور خودکار شناسایی میکنند. در پایان خرید، مشتریان بسادگی فروشگاه را ترک خواهند کرد و صورتحساب برای آنها صادر میشود. آمازون قصد دارد در آیندهای نزدیک شعبی از این فروشگاه پیشرفته را در شهرهای سانفرانسیسکو و شیکاگو نیز افتتاح کند. بعضی از رقبای آمازون، سیستمهایی از قبیل اسکن کردن کد کالاهای انتخاب شده توسط خود مشتریان را آزمایش کردهاند، اما هیچ کدام نتوانستند با آمازونگو رقابت کنند.

نظر شما