شناسهٔ خبر: 26285698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

ترانسفر ملی پوشان بعداز جام جهانی برای پرسپولیس و استقلال چالش آفرین می شود؟

دردسرهای درخشش ملی پوشان در جام جهانی برای سرخابی‌ها!

صاحب‌خبر - عملکرد خوب بازیکنان تیم ملی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸، باعث شده تا پیشنهاداتی متوجه این بازیکنان باشد.
به گزارش وب سایت نود، تیم ملی ایران در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی با تیم‌های مراکش، پرتغال و اسپانیا همگروه است و در حالی که تیم‌های آسیایی به جز ژاپن، عملکرد مثبتی در این مرحله از مسابقات نداشته اند اما ملی پوشان ایران در دو دیدار برگزار شده خود مقابل مراکش و اسپانیا، بسیار موفق ظاهر شدند.
در نخستین بازی، ایران موفق شد با نمایشی مقتدرانه در نهایت با نتیجه یک بر صفر مراکش را از پیش رو بردارد و بعد از ۲۰ سال، پیروزی دیگری در جام جهانی را تجربه کند. این پیروزی باعث شد تا ملی پوشان ایران برای بازی دوم شان روحیه مضاعفی بگیرند و در شرایطی که روزبه چشمی هم به دلیل مصدومیت دیدارهای آتی ایران را از دست داد اما تیم بدون مشکل، مقابل دیگر رقیب قدرتمند خود قرار بگیرد. شاگردان کی روش با اعتماد به نفسی مثال زدنی مقابل اسپانیا، فوتبالی هوشمندانه را از خود ارائه دادند اما با بدشانسی تمام، با یک گل مغلوب این تیم پرستاره شدند.
با وجود شکست اما بازی خوب ملی پوشان ایرانی مورد توجه بسیاری از باشگاه های خارجی قرار گرفت. تا جایی که گفته شده تعدادی از ملی پوشان، بعد از اتمام این مسابقات تصمیمات جدیدی برای ادامه فوتبال شان خواهند گرفت و در صدر این بازیکنان، ملی پوشان استقلال و پرسپولیس هستند.
وحید امیری و پیشنهادات ریز و درشت
وحید امیری بعد از ارائه دو بازی خوب در ترکیب تیم ملی ایران مورد توجه چندین باشگاه قرار گرفته است که گفته می شود اورتون، مهمترین آنها است. امیری در بازی نخست مقابل مراکش روز خوبی را سپری کرد اما در مصاف با اسپانیا یکی از بهترین های ایران بود تا حالا از احتمال جدایی او از پرسپولیس خبرهایی شنیده شود. البته این اخبار در حالی است که امیری قبل از مسابقات جام جهانی گفته بود در صورتی که پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس باز نشود، وی قطعا در این تیم ماندنی خواهد بود و برانکو ایوانکویچ نیز در آغاز فصل نقل و انتقالات تاکید کرد تنها بازیکنی که روی حضورش در پرسپولیس حساب باز کرده، امیری است. با این وجود با توجه به سن و سال امیری در صورتی که پیشنهاد وسوسه کننده ای به دست وی برسد قطعا کار پرسپولیس برای نگه داشتن وی سخت خواهد شد. البته مسئولان پرسپولیس بر این باور هستند که امیری، بازیکن اخلاق مداری است و چون پیش از این در مورد بازنشدن پنجره و ماندنش در پرسپولیس صحبت کرده، جایی نخواهد رفت.
اصرار تیم ترکیه ای به جذب بیرانوند
علیرضا بیرانوند گلر تیم ملی نیز یکی دیگر از بازیکنانی است که همچنان پیشنهادی جدی از یک تیم ترکیه ای دارد. قبل از مسابقات جام جهانی بود که گفته شد یک تیم خوب ترکیه ای به طور جدی خواستار جذب گلر پرسپولیس شده و حالا شنیده می‌شود با عملکرد خوب بیرانوند در جام جهانی، مسئولان این باشگاه ترکیه ای بار دیگر پیشنهادشان را به مدیر برنامه بیرانوند ارائه داده‌اند. این البته در حالی است که بیرانوند با پرسپولیس قرار دارد.
حسینی جوان قطعا لژیونر می شود؟
مجید حسینی بازیکن جوان و آینده دار استقلال هم دیگر بازیکنی است که با درخشش در جام جهانی، به سمت لژیونر شدن پیش می رود. حسینی که هنوز هم با مسئولان استقلال برای حضور در این تیم توافق نکرده امکان دارد در صورت داشتن پیشنهاد خوب اروپایی با پرداخت مبلغی از استقلال جدا شود. این دقیقا بندی است که در قرارداد وی گنجانده شده است: ۱۰۰ هزار دلار در ازای پیشنهاد خوب اروپایی برای جدایی از تیم به رغم داشتن قرارداد. حسینی در بازی اول بعد از مصدومیت امید ابراهیمی وارد زمین شد و با اینکه نخستین تجربه جام جهانی اش بود اما توانست با اعتماد به نفسی مثال زدنی در خط دفاع ایران ایفای نقش کند. این عملکرد خوب او، از سوی کی روش با قرار گرفتن در ترکیب ثابت ایران مقابل اسپانیا در بازی دوم همراه بود تا با مصدومیت چشمی و با وجود حضور پژمان منتظری با سابقه حضور در جام جهانی، این حسینی باشد که در ترکیب ثابت به زمین می رود. او اتفاقا عملکرد موفقی هم در این دیدار داشت تا پس از آن، از نگاه مجله بلیچراسپورت در تیم منتخب دیدارهای روز دوم قرار بگیرد. به نظر می رسد حسینی گام بلندی برای لژیونر شدن برداشته و احتمال جدایی او از استقلال اصلا بعید نیست.
امید ابراهیمی در دوراهی
امید ابراهیمی هم با عملکردی خوب در دو بازی نخست جام جهانی، گزینه بعدی برای لژیونر شدن است. ابراهیمی در خط هافبک جایگاه ثابتی در هر دو دیدار ایران داشت که البته در بازی نخست بعد از درخشش در میانه میدان، به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد. ابراهیمی قبل از جام جهانی با پیشنهاد جدی یک باشگاه قطری روبه‌رو شده بود و حالا و پس از درخشش در جام جهانی، امکان دارد او هم چالش لژیونر شدن را در دستور کارش قرار دهد.
رامین رضائیان لژیونر می ماند
رامین رضائیان هم در جام جهانی در جناح راست عملکرد خوبی داشته است. این بازیکن که قراردادش با اوستنده بلژیک به پایان رسیده قطعا مقصد جدیدی را از بعد از اتمام مسابقات جام جهانی پیش رو خواهد داشت. البته گفته می شود رامین به هیچ عنوان قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارد و همچنان لژیونر خواهد ماند. جدا از بازیکنانی که از آنها اسم برده شد سایر لژیونرهای ایران، شرایط نسبتا باثباتی در تیم‌های باشگاهی شان دارند و تنها ممکن است جهانبخش، آزمون و عزت اللهی تصمیمات جدیدی برای ادامه مسیر فوتبالی شان بگیرند.

نظر شما