شناسهٔ خبر: 26285658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

Devam#

دوام یا تمام؟

اهالی توییتر یک پیام روشن و قوی به سلطان اردوغان می‌فرستند: کافی است!

صاحب‌خبر -

انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه امروز در این کشور در حال برگزاری است.

این انتخابات قرار بود نوامبر 2019 برگزار شود، اما رئیسجمهور رجب طیب اردوغان با استفاده از اختیارات خود چند ماه پیش این انتخابات را جلو انداخت.

همزمان با رقابتهای انتخاباتی، رقابت پرشور دیگری نیز در فضای مجازی میان موافقان و مخالفان اردوغان در جریان است. مخالفان اردوغان با ایجاد هشتگی به نام Tamam #به معنی «کافی» خواستار پایان یافتن حکومت 15 ساله اردوغان بر کشور شدهاند. نامگذاری این هشتگ داستان جالبی دارد. اردوغان
ماه میدر یک سخنرانی گفته بود اگر ملت ترکیه در انتخابات بگوید دیگر «کافی» است وی و حزبش از قدرت کنار خواهند رفت.

مخالفان اردوغان نیز از فرصت استفاده کردند و در عرض چند ساعت این هشتگ را با دو میلیون بار استفاده به ترند جهانی توییتر تبدیل کردند تا پیام خود را به رئیسجمهور ترکیه داده باشند.

کاربران از روشهای خلاقانهای برای رساندن این پیام استفاده کردهاند. مثلا تعدادی از کاربران کل پست خود را فقط با این هشتگ پر کردهاند تا نشان دهند دیگر واقعا جان به لبشان رسیده است!

کاربری با انتشار عکسی از اردوغان در کنار پرچمهای ترکیه و داعش مینویسد: «اردوغان دیگر بس است، داعش دیگر بس است!»

کاربر دیگری با اشاره به تمایلات نوعثمانی گرایانه اردوغان مینویسد: «اهالی توییتر یک پیام روشن و قوی به سلطان اردوغان میفرستند: کافی است!»

تعدادی از کاربران با اعتراض به محدودیتهای اعمال شده بر فضای مجازی بعد از کودتای سال 2016 ویدئوهایی از رقیب اردوغان را منتشر کردند که در آنها کمال قلیچداراوغلو نشان داده میشود که در آنها وی وعده میدهد سرعت دانلود اینترنت را افزایش دهد.

موافقان اردوغان هشتگ دیگری به نام Devam #ایجاد کرده اند تا به دفاع از رئیسجمهور محبوبشان بپردازند که البته به نظر نمیرسد انتخابات سختی پیش رو داشته باشد.

یک کاربر نوشت: «هنگام رای دادن فراموش نکنید که پیش از اردوغان کشور ما چه وضع اقتصادی ناگواری داشت. غربیها دوست ما نیستند.»

کاربری با استفاده از هشتگDevam #ویدئویی از اردوغان به اشتراک گذاشت که در نقش قهرمان بازی قارچخور موانع را یکی پس از دیگری رد میکند و به عمران و آبادانی ترکیه اهتمام میورزد!

وزیر خارجه مولود چاووش اوغلو نیز در یک توییت نوشت: «دولت ترکیه به پیگیری آرمان ما برای ایجاد یک ترکیه سعادتمند و قدرتمندتر ادامه خواهد داد.»

نظر شما